Sofi Fahrman - outfit augusti

image181

Jag tycker nog att 1:an var finast. Vilken tycker ni?

Bild från filmen Mamma Mia

image180
Meryl Streep & Pierce Brosnan


Nästa sommar har filmversionen av Björn & Bennys succémusikal "Mamma Mia" premiär. Men redan nu har den första bilden från inspelningen släppts. Meryl Streep spelar den ensamstående mamman Donna Sheridan och Pierce Brosnan en av de möjliga fäderna till dottern Sophie. På bilden sjunger de ABBA-klassikern "SOS" tillsammans. Inspelningarna av "Mamma Mia" pågår just nu i den grekiska övärlden. Den regisseras av Phyllida Lloyd och produceras av bland andra Hollywoodstjärnan Tom Hanks, hans fru Rita Wilson och Benny Andersson. Andra stjärnor som medverkar i filmen är Colin Firth och Stellan Skarsgård.

Källa:
aftonbladet.se


Lila är hett!

image179

Källa:
aftonbladet.se

Ludde badar

         

Skolan & efter skolan

Idag efter skolan så..... eller jag kan börja att berätta vad vi gjorde i skolan :P
Alla 7:or var borta från skolan på nån utflykt - samma ställe som jag var förra året också när jag gick i 7:an.
Runt kl. 11.15 så började en tävling, några klasser från 9:an & några från 8:an skulle tävla i friidrotsgrenar.
Jag hade 60 meter, 400 meter & höjdhopp, fast det var egentligen så att jag bara skulle ha 400 meter men det vart lite ändringar. Hm...hm.....
Jag vet inte vilken plats min klass kom på..... :P
Nu till efter skolan.......
Jag hade tänkt att jag inte skulle göra nåt speciellt..... kanske blogga lite......
......Men jag skulle tydligen åka och bada med Julia (lillasyster)& hennes kompis.
Nämen jag fick ju säga nej men jag kunde väl ställa upp ;)
Det skulle inte ha varit nån annan som hade följt med dom då :/

Hejdå!

Lite bilder på Irma

image172 image173
image174

Vem passar du bäst ihop med?

Jag gjorde ett test här och det visade sig att jag passade bäst ihop med:

image171
Alexander Skarsgård

Gör testet du med så får du veta vilken kändis du passar bäst ihop med! ;)

Minimarket

image165

image166

image167

image168

image169

image170

Minimarket

Tjena mitt bena

Jag har haft lite underliga rubriker på senare tid - inget undantag idag!
Städade Irmas bur förut så nu har hon det fint igen.......
Vi började skriva på Svenskan idag om hur det var när man var liten.
Man ska skriva en plats, mat/kläder, leksaker, sånger/sagor, film/tv, en person, barndomsminne som man kommer ihåg från när man var mindre. Det är ganska kul!  ^^,
Jag ska också säga att  
tidningsmysteriet inte är löst än..... :S

Jag kanske skriver mer senare, tjingeling!

Dagmar vår / sommar

image158

image159

image161

image162

image163

image164

Allt kommer från
House of Dagmar's vår/sommarkollektion.

Höstshopping

image156

Skor, Skopunkten

image157

Jacka, Vero Moda

Dagen

Vi får se vad jag hittar på för skoj idag!
Ett måste är att jag måste leta efter ett kort från när jag är bebis/liten till skolan imorgon......

Hej, hej!

Rachels sandaler

image154

image155

Dom här komme från Asos. Tyckte nog att dom vita var finast....

Ingen shopping

Nepp, jag köpte inget.
Tack vare att vi bara gick runt i dom affärerna runt Marieberg - inte på.
Men det var för att Julia skulle på kalas kl. 17.00 så vi hann inte åka till själva köpcentrumet :(
Klick! köpte jag iallafall ;)
Senare kanske jag ska ut med Irma :) Var ute igår också.......

Hej,hej!

Hej, hej

I morse åt jag omelett till frukost! Mums.....

Idag ska vi nog åka till Marieberg, pappa, jag, Julia, Krille & Camilla (min kusin och hans tjej).
Såg ett par fina örhängen i förra veckans Klick! som jag ska titta på :)
Förresten.... Klick! är ju idag =) Måste köpa den!

Vi får se om jag har köpt nåt fint jag kan lägga ut här sen men ha inte för stora förhoppningar (jättekul).....

Förresten vill jag passa på att säga Grattis till min faster som fyller år idag och till min mormor som fyller år imorgon!


Hejsvejs!

Idag var det varmt

Idag iskolan hade vi slöjd - textil/syslöjd! =)
Jag har börjat gjort en mall till en liten axelväska.


På bilden skulle vi rita av vår bildlärare. Vi hade 5 papper. På de 4 första skulle vi rita när han satt/stod i olika positioner på 3 min per papper. På det 5:e pappret mer noggrant med detaljer och det höll vi på med i 20 - 25 minuter.

Måste leta upp en bild när jag är liten till Svenskan på måndag!

Hejsålänge!

Dagens Outfit + ute med Irma

image152


Tee, BikBok
Svarta jeans, Affär i Lidköping
Skor (ej mina)
Päronhalsband (ej med på bild), Gina tricot

För övrigt var bollen inte till för Irma men hon nosade lite på den och puttade på den lite!



Ännu en dag

Idag på Senskan fick vi veta att vi ska skriva om när vi var mellan 0 - 10 år.
Det verkar kul!
Imorgon ska vi ha med ett kort då vi är små! :P
Hehe!

Jaja, det var bara det jag ville säga!

Glamour

Idag när jag kom hem från skolan låg en inplastad Glamour - tidning på köksbordet.
Till mig?
Det stog mitt namn på baksidan så jag öppnade den.
Jag såg innan jag öppnade den att det låg nåt innuti :P
Och vad var det? Jo 2 prov naglar!
Jag = ?
Vad ska man ha 2 lösnaglar till? Iochförsig så stog det provförpackning men ändå.....
Och nu till nästa frågetecken, vem hade skickat efter tidningen till mig?
Frågade pappa men han visste inte, jag trodde förstås att han skojade för det brukar han med sån där "vanlig" min.....
Kunde ej fråga mamma för hon jobbar men jag ska fråga ikväll.
För ofta att man får en tidning med över 200 sidor i reklam.... hehe!

image149     image150

Tidningsmysteriet är långt ifrån över........

Idag började skolan

Jag har inte hunnit skriva idag här på bloggen.
Skolan började och efter det var jag med
Linn & Ellie.
Jag har fått en ny header som ni ser :)
Gjord av Linn!
Det blev ingen Dagens outfit som jag lovade men kanske imorgon......

Hejdå!

Lite om idag och om morgondagen

Imorgon börjar skolan igen!
Ganska onödigt inlägg det här......
Imorgon kommer jag iallafall berätta om dagen och ni kommer att få se en Dagens outfit.
Idag måste jag skriva i min skoldagbok, ligger mer än en vecka efter :S
Det som är bra är att jag iallafall vet vad jag ska ha på mig..... låter som värsta...jaja!
Men ni får se imorgon.
Ska kolla klart på en Beck - film som jag började kolla på igår också.

Tjingeling!

Britneys riktiga hår

image148

Det växer rätt fort ju!

Hur många?

image147

Ja, hur många hundar är det här egentligen?
Jag säger bara en sak - stackare!

I min skolväska

På onsdag börjar skolan igen och jag vill vara väl förberedd.
Det här har jag i väskan;

image146

2 diadem
Svart armband
Skåpsnyckel med nyckelring
2 hårsnoddar
Agenda
4 pennor
Mobil
Guldfärgad portmonä med pengar
Miniräknare
4 hårspännen
Vettenflaska
3 läppglans
2 lypsyl
Nagelfil
Borste och spegel i 1
Nyckelband med hem - och cykelnyckel
Väska

Idol 2007

Har ni liksom jag saknat Idol?
Väntan är över! Idol börjar igen den 4 september :)
Såg reklamen igår på tv - "Se en stjärna födas!" ;)

Idol2007

Kuvertväskan

image144

249 kronor, Pieces

499 kronor, Zara

150 kronor, asos.com

345 kronor, Dune

498 kronor, Accessorize

200 kronor, asos.com

398 kronor, Accessorize

349 kronor, Topshop
198 kronor, H&M

image145

129 kronor, H&M

349 kronor, Topshop

118 kronor, Acceossorize

79,50 kronor, H&M

2 995 kronor, Anya Hindmarch/Mrs H
299 kronor, Oasis

Källa:
aftonbladet


Bra låtar

Ska göra en lista med bra låtar som Ellie även har gjort!

1. Phantom Planet - California
2. The Ark - Prayer for the weekend
3. Justin Timberlake - What goes around
4. Alphaville - Forever young
5. Bonnie Tyler - Total eclipse of the heart
6. Hallelujah
7. Marit Bergman - No party

Det vart en salig blandning men det är det jag lysnnar på just nu!
Ordningen är ingen speciell hur bra dom är!
Vad har ni i era mp3 - spelare eller vad lyssnar ni på nu?

I höst kommer jag att satsa på.....

  • Koftor! Jag har ofta på mig ett svart eller vitt linne och nån kofta över..... kommer fortsätta ha det! Färgerna på koftor jag har är vit, svart, grå & brun.
  • Nagellack! Mörklila svart, & vinröd.....
  • Armband! - I massor, mycket färg också!
  • Svarta jeans! Har faktiskt köpt ett par nya efter att mina andra hade bleknats.
  • T - shirts med tryck! Älskar det! Alltifrån gulligt till rockigt.....

Och här var listan slut! Vad ska ni satsa på nu till hösten?


Hej, halloj, tjena

Idag har jag, mamma, pappa & Julia varit i Örebro.
Jag fick 3 par örhängen i ett.
Alltså det var 2 par små och 1 par (inte så stora) ringar.
Jag har 3 hål i öronen så jag var mest ute efter små som jag kan ha i det 3:e hålet :P

Tar ingen bild på det.....

Hej, halloj, tjena

Alldeles, alldeles underbart

......från modeveckan i Stockholm! GÅ IN HÄR: Glife 
Ett måste är bilderna från Minimarket's visning!

Beck - Den svaga länken

Ja, igår såg jag den senaste Beck (som gick på bio för några månader sen).
Jag tyckte att den var jättebra! Den var ju som dom andra men ändå, det var nåt speciellt! ;)


image141

Martin Beck och hans kollegor hittar en strypt och våldtagen kvinna i en park i Näckrosen. Tipsen haglar in, men de kommer inte närmare mördaren. Utredningen står still och listan på de misstänkta blir allt längre. Kan det vara mattförsäljaren? Svarttaxichauffören? Invandraren som raggat på offret? Mitt i utredningen mördas en ung man i samma område. Har de två morden någon koppling, och vad har den blå tunnelbanelinjen med allt att göra?

Källa:
MovieZine


Dagens Outfit + ute med Irma

image140

Tee, Zara
Jeans, Lindex
Skor, Skopunkten

Kitty och fallet med de försvunna vargarna

Nu äntligen har jag läst ut Kitty och fallet med de försvunna vargarna.
Jag började i den för flera månader sen men har inte varit på läshumör.

Jag tyckte den var ganska bra. Har bara läst en Kitty innan men den var ganska bra.

"Vintern har kommit till River Heights och den årliga vinterfestivalen närmar sig. Kitty och hennes vänner Bess och George ska arbeta som volontärer på festivalen. Dessutom har de turen att få besöka ett vargreservat i närheten och träffa den nya kullen av vargungar!
Men redan första kvällen upptäcker man att två vargar saknas i reservatet. Vargflocken uppträder underligt och personalen är mycket orolig. När Kitty får reda på att det finns vissa som anser att vargreservatet bör stängas så bestämmer hon sig för att undersöka mysteriet med de försvunna vargarna.
Plötsligt en natt visar sig en underlig varelse under fullmånen inför alla skräckslagna festivalbesökare. Varelsen ser ut som en blandning av människa och varg.
Kitty måste inte bara lösa en gåta, utan två. Eller är de båda sammanlänkade på något sätt ..."

image136          Den får image137 image138 image139 3 hallon

Källa:
wahlströms.se


Städat i buren

För en stund sen hjälptes mamma & jag åt att göra rent i Irmas bur.
Jag har fått en ny bur som vi kan ha henne i medans vi städar eller ska ta med henne nån stans.
Jag fick låna den av en som Farmor känner så den är ju inte ny men det gör inget :)
Det känns som Irmis har blivit större bara sen i måndags! Hehe :P

Lägger ut en bild när hon är hos min mamma!

image135
Bilden är tagen för några dagar sen med min pappas mobil.

Funtasie

Idag när jag kom hem från Stockholm såg jag att Funtasie hade kommit :)
Det här fick jag;

* Projekt Griz (bok)
* Ett vilt liv - Iskall fara (bok)
* Penna
* Miniräknare
* Plåster (med diamanter)
* Drömkillen (seriehäfte)
* Samlarkort
* TL - Magasinet (tidning man alltid får med)
Överraskning; Affisch med hund på


Dom här sakerna kommer nästa gång;

* Vilken makalös vecka! (bok)
* Min egen dagbok (bok)
* Nyckelring
* Den stora pysselboken
* En främling i spegeln (cd - bok)
* Glitterlim till pysselboken
* Samlarkort
* TL - Magasinet
Överraskning!

Hemma

Nu har vi kommit hem från Stockholm!
Det var jättekul och tänkte skriva om dagarna här nu!

Måndag: Då mamma, Julia & jag kom! Vi åkte härifrån 8.30 med tåg och var framme ca 10.50.
Det första vi gjorde var att låsa in väskorna och sånt och köpte tunnelbanekort.
Sen gick vi på stan och shoppade. Vi åt på en resturang som hette I <3 kebab.
Sen gick vi till hotellet. Jättefint!

Dagens shopping; image128

Päronhalsband, Gina tricot.

Dagens bilder; image129

image130

En jätte Shrek satt på bions tak, självklart med Åsnan också.
Ingen kan väl ha missat att Shrek den tredje snart har premiär?
Och absolut inte med dom här på taket.

Tisdag: Åt en stor frukost sen var det bara ut igen! Gick från hotellet till en buss som vi åkte med ca 3 min tills vi kom fram till tunnelbanan, med den åkte vi till Gamla stan.
Köpte inget där. Sen åt vi på en resturang som hette Piazza och där åt jag lasagne.
Sen när vi kom till stationen så var det värsta fotbollsgrejen där med stor scen och allt, tv4 sporten sände därifrån. Svenska damlandslaget var där och BWO gick rakt förbi mig, mamma & Julia :S Jaja, vi stannade ett tag och tog kort :P

Dagens shopping; image131 image132 image133

Randig tee, BikBok
Svart tee med tryck, BikBok
Vit tee med uggla, Zara
Köpte även en mascara men den tog jag inte kort på, FACE Stockholm

Dagens bild; image134

Solnedgång från hotellet!

Onsdag: Efter frukosten och allt det där så åkte vi till stationen och låste in väskorna och åkte tunnelbana till Slussen, därifrån gick en båt vi åkte med till Gröna Lund. Vi har gtått där hela dagen och åkte karuseller mm.
Har tyvärr ingen bild därifrån. Det var så bra för det var gratis inträde på Gröna Lund med dom där tunnelbanekorten ;) Jaja, 16.30 gick vårat tåg hem......

Puss & Kram!

Stockholm imorgon

Imorgon åker mamma, Julia & jag till Stockholm.
Det ska bli kul!
Jag kommer inte att kunna skriva här förän onsdag :(
Jag ska såklart visa er allt jag har köpt och allt jag har gjort när jag kommer hem ;)
Vi ska sova på hotell också......

Puss & Kram

Filmtajm

image127

Idag såg jag Se upp för dårarna!
Jag tyckte den var bra! Lite snabb på nåt sätt.... alltså inte att den var för kort men....ja... Men den var ändå bra ;)

Handling;
Elin (Rakel Wärmländer) och Yasmin (Nina Zanjani) ska båda söka till polisskolan och blir efter en ordagrann kollision bästa kompisar. De kommer både från väldigt olika bakgrunder, Elins pappa är en högt respekterad polisman medan Yasmin bott i en av Stockholms förorter sedan åtta års ålder då hennes familj flydde från Turkiet. Hennes pappa Sinan (Korhan Abay, turkisk mångsysslare som bland annat var programledare för Melodifestivalen 2004) var i Turkiet en framstående läkare, men fick i Sverige fick nöja sig med att köra tunnelbana. Han är bitter och hans hustru har precis lämnat honom, men precis som resten av karaktärerna börjar han i filmens inledning en resa mot något helt annat.

Källa:
MovieZine

Singstar - Svenska schlager hits

image126

Den 29/8 kommer nya Singstar ut. Den här gången med schlager låtar!
Jag har bara ett Singstar tidigare men det här kan ju vara kul att ha.....

Låtlista:
After Dark - La Dolce Vita
Alcazar - Not A Sinner, Nor A Saint
Arja Saijonmaa - Högt Över Havet
Barbados - Världen Utanför
Branddsta City Släckers - Kom Och Ta Mig
Carola - Främling
Charlotte Nilsson - Tusen Och En Natt
Fame - Give Me Your Love
Helena Paparizou - My Number One
Herrey´s - Diggi-loo, Diggi-ley
Jan Johansen - Se På Mig
Jill Johnson - Crazy In Love
Kikki Danielsson - Bra Vibrationer
Kikki,i Bettan & Lotta - Vem É Dé Du Vill Ha
Lassel Holm & Monica Törnelli - È Dé Det Här Dui Kallar Kärlek
Lena Philipsson - Dansa I Neon
Linda Bengtzing - Jag Ljuger Så Bra
Lotta Engberg - Fyra Bugg Och En Coca-Cola
Magnus Uggla - För Kung Och Fosterland
Markoolio & Linda Bengtzing - Värsta Schlagern
Martin Stenmark - Las Vegas
Nanne - Håll Om Mig
Nick Borgen - We Are All The Winners
Roger Pontare - När Vindarna Viskar Mitt Namn
Sarah Dawn Finer - I Remember Love
Shirley Clamp - Min Kärlek
Sonja Aldén - För Att Du Finns
The Ark - The Worrying Kind
The Poodles - Night Of Passion
Tommy Nilsson - En Dag

Disney - armband

image124

De 7 dvärgarna, 1295:-

image125

Pocahontas, 1150:-

Båda kommer från
KyssJohanna och är ju bara så fina men dyra enligt mig.

Loppis

Idag har jag, mamma, pappa & julia varit på loppis i ishallen.
Farmor & Farfar sålde där.
Vi köpte inget förutom en resväska :P

Idag är det förresten cirkus, hörde det för dom åkte runt i en bil och ropade det i en högtalare.
"Europas största elefant" - sure!
Vi gick förbi cirkusen nu på vägen hem och såg elefanten.
Den var väl inte större än nån annan! Haha =)

Nu börjar det synas Nicole

image123

Eller hur?

Ingen shopping

Idag följde jag med Jessie till Marieberg.
Tänka sig! Jag köpte inget.....(duktig flicka) om inte Aftonbladet med Klick! & ett comviq kompis kort gills förstås.
Anledningen till att jag inte köpte så mycket var för att mamma, jag & Julia ska åka till Stockholm på måndag =)
Jessie köpte en ny väska & ett par rutiga Fuzzyjeans.

Bye, Bye!

Irma på upptäcksfärd

Igår gick Irma i sitt koppel för första gången.
Här kommer lite bilder!

image121          image122

Halloj

Idag har jag inte gjort nåt speciellt, ändå har jag inte skrivit här förän nu......
Har läst lite i min bok - Kitty och de försvunna vargarna som jag har läst jättelänge men inte haft nån lust att läsa,
har bara 2 kapitel kvar så snart ska jag börja på en ny bok.

Det har varit varmt ute idag men inte direkt nån sol.
Konstigt väder det är...... ^^,

Irma mår bra iallafall, ska väl gå och gosa med henne snart :)

Vad har ni gjort idag?

Miu Miu - väska

image118

image119

image120

Keira Knightley har den.

Jag tyckte både brun & vit var fin. Vilken tyckte ni?
 
Asos

Flyg 29 saknas

Idag på Hej, hej sommar - ni vet sommarlovsmorgon med han Hej, hej Monika - Nic
började det jag har längtat efter!
Flyg 29 saknas.
En jättebra serie som gick förra sommaren.
Den här sommaren har jag inte alls tittat mycket på Hej, hej sommar men nu när det jag längtat efter har börjat så är det självklart att jag tittar.
Tyvärr är det bara 4 avsnitt nu :(

Handling;

På en öde ö någonstans i Stilla Havet nödlandar flyg 29. Ombord finns tio ungdomar från Los Angeles och planets pilot. Tre av ungdomarna ger sig av med piloten för att utforska djungeln. De sju som blir kvar får börja bekymra sig om det nödvändigaste - att bygga läger, fixa mat och vatten.

När vi lämnade gruppen förra säsongen fanns det en splittring i gruppen. Och räddningen verkar fortfarande vara lika långt borta...


image117
Källa:
svt.se


Jag älskar det här

image115

image116

Ellos

Info om Irma

Jag vet, jag vet!
Det har blivit väldigt mycket Irma nu men jag tänkte bara lägga ut Härstamningsbeviset jag fick med henne.

Namn: Irma
Ras: Dvärgvädur
Uppfödare: FylstaKanin
Hemsida:
Fylstakanin
Född: 2007 - 05 - 09
Färg: Isabella

Fader: Jamesson, 94p
Moder: Biggan, 93,5p

94p = Om man ställer ut kaninen på visning får den poäng, 100 är högst så 94 är ju jättebra.
Tyvärr kan vi inte ställa ut Irma för hon var inte så bra i färgen, vi köpte ingen stamtavla heller som man måste ha om man ställer ut den.

Det var allt! Bloggen kan aldrig hindra mig att lägga ut bilder på Irmis..... så var beredd på att det kommer mycket bilder! =)

image114

Badtajm

Idag åkte mamma, jag & Julia och badade i Kumla.
Det var andra gången jag var där på hela sommaren idag, förra sommaren och dom andra somrarna brukade vi nästan åka varje dag dit men det har ju inte varit väder för det nu.
Men idag var det sol & hetta!
Det vi har väntat på.....
Tänkte på hur det skulle gå för Irmis i hettan men det gick bra, vi har ju buren på altanen så då blir det ju extra varmt en sån här dag : /

Det var allt från mig! Vad har ni gjort idag?

Första bilden

image113

Irma i sin bur!

Idag kommer hon hem

Idag ska vi åka till Marieberg och shoppa grejer till Irma!
Gulligt!
Jag kan visa sen vad jag köpt :)
På hemvägen ska vi hämta Irma :D
Är glaaad!
Ska ta kort på henne som jag lägger ut sen, har bara det där kortet som jag har i inlägget under.

Hejdå sålänge!

Sofi Fahrman Outfit - juli

image112

Jag tycker bild nr 1 är finast, men älskar tee'n på bild nr 2. Vilken outfit tycker ni är finast?

Kommer ni ihåg?

För nån vecka sen skrev jag i ett inlägg att jag var ÖVERLYCKLIG!
Och anledningen till att jag är så glad är för att jag & Julia har köpt en kanin! :D
Vi ska ha den tillsammans.
Irma heter hon och hon är jättesöt! ;)

image111

Bilden har inte jag tagit utan det har ägaren
som har henne nu för vi ska hämta henne nu efter att vi hade varit på semester.
.......Hoppningsvis hämtar vi henne redan i morgon. LÄNGTAR!

Shopping

Jag shoppade också när jag var på semester! ;)

image109

Den här väskan köpte jag på Second hand för 20:-

image110

Dom här svarta jeansen köpte jag i en affär i Lidköping.
Det fick bli svarta för om jag hade köpt ett par vanliga blå så hade
dom nästan sett ut som mina Fuzzy - jeans.

Hej sålänge!

Borta bra men hemma bäst

Nu har jag kommit hem!
Det var jättekul hos mormor i villavagnen!
Jag badade bara en gång och det var igår, men det räckte för det var iskallt!
Mio & Linda var där några dagar också.
Mio kan nästan krypa nu. Gulligt!

Här kommer ett gäng bilder;

image103

Jag & Mio

image104

Julia

image106

Jag & Mio

image107

Mormors & Bertils villavagn (plankorna på gräset är för att det var så lerigt så då gick vi på dom)

image108

Mormor, Mamma, Julia, Mio & Linda

Det var allt, många fler kort finns naturligtvis!
Ha det bra!