Soligt & varmt slut för maj månad

Hej!
Igår kom mormor hit. Bertil kunde inte följa med för att han ligger på sjukhus och hostar jättemycket.
Idag åkte pappa, jag & Julia och badade i Kumla (första gången för i år). Det var hela 28 grader i vattnet (det är bassänger där så vattnet är tempererat). Mamma & mormor var hemma och gjorde tårtor som vi ska ha med till konfirmationen imorgon och paj som vi ska ha på konfirmationsfesten ikväll.
Nu ska jag duscha och sätta på mig lite andra kläder.

Hejdå!

Heting

Värme, värme, värme! Vill ha.... sakta men säkert smyger sig värmen hit (jubel).
Igår var jag och klippte mig (på skoltid). Klippte upp det lite och topparna.
Skönt med fredag imorgon. Mormor kommer då redan :)
Vi har 2 prov imorgon, inte så kul.
Idag åkte vi till Marieberg efter jag kommit hem från skolan. Jag satte på mig shorts eftersom det var så varmt och lagom skönt. Vi tittade på en konfirmationspresent åt mig (jag har ju ingen aning om vad jag önskar mig). Hittade 2 ringar som var fina, de var ganska lika varandra. Vi får se vad det blir på söndag.
Lindex hade utförsäljning för att dom byggde om och jag hittade ett par chinos (som jag tidigare hade sett på Lindex här i Hallsberg) som kostade från 299:- till 29:-. Det var ju liksom bara att slå till. Dom är sådär fulsnygga men äger iallafall ;)

Hejdå!

Sista Benjamin för säsongen (?)


Den tjugosjunde dagen i maj

Hej!
Idag lämnade vi in spanskahemprovet. Vissa grejer gick bra men det var på en uppgift jag hoppade över några frågor. Idag är det verkligen varmt ute. Satt ute i solen på nästan varje rast.

Farmor var här förut och jag färgade hennes hår. Jag brukar göra det ibland efter att hon har varit hos frisören.

image442

Sverige dåliga?

Igår vann ju Dima Bilan - Ryssland. Den låten var inge bra. Som vanligt gick det dåligt för Sverige (det har ju inte gått så bra de senaste åren). Dima Bilan var väl med 2006 i ESC också. Det stod väl mellan han och Lordi om jag inte minns fel.
Hade nån koll på hur många gånger programledaren bytte klänning? Inte jag....
Björns insats var ju lite utöver de andra. Det var väl bara vi i Sverige som fattade att han skämtade, de andra länderna trodde väl säkert att han bara var en blond liten prick som var nervös och inte kunde uttala länderna rätt ;)
Med Björn kan allt hända.... Missa inte Parlamentet ikväll.

Glöm inte att pussa mamma idag!

Björns comeback

Idag har jag, mamma, pappa & Julia varit i stadsparken i Örebro. Vi fikade där. Sen åkte vi till Ikea för att mamma skulle köpa några grejer. Jag fick en vas med plastblommor :)

Ikväll är det Eurovision song contest. Charlotte har startnummer 15 (vilket hon hade -99 också så hon blev väldigt glad). Jag läste precis att Carl Bildt ska göra Kristian Luuk sällskap att kommentera låtarna.
Läste även att Björn (Gustafsson) ska läsa upp Sveriges poäng ikväll :D haha...

HEJA SVERIGE!

Fantasilös rubrik

Hej!
Har gjort lite Spanska nu. Det är inte jättetråkigt men det är jobbigt. Som ni vet så ska vi göra ett helt häfte med uppgifter i som ska vara klart på tisdag (vi fick det för 2 veckor sen).
Idag fick jag hem 2 grejer från slöjden; en över-misslyckad vit kopp (den var ful innan jag målade den också) och en kruka med blommor på som blev okej. Jag tror faktiskt att jag ska plantera nåt i den... gulligt!
Vi tittade på ett Värsta språket - avsnitt på Svenskan idag. Där pratade de om konstiga namn på orter. Inte för att nån ska känna sig mobbad men jag skulle flytta därifrån direkt!

Snart börjar väl Talang och efter det Berg flyttar in (vinjettlåten äger).

Hejdå!

Bergs nya look

image441
Så här såg Carina Berg ut efter sitt besök hemma hos Martin Stenmarck som vi får se i morgondagens Berg flyttar in. Jag gillar det inte! Jag älskade hennes förra frisyr. Hon passade så bra i den. Tummen ner...

Säsongsavslutning!

Så var stunden inne för sista avsnittet av Andra Avenyn. Kvällens avsnitt var en timme långt och extra spännande. Mot slutet kunde man inte hålla tårarna tillbaka.... :'(
Om 4 månader är Andra Avenyn tillbaka igen. Hur jag ska klara mig vet jag inte. Har ju följt det sen det började i september.

Här är iallafall en bild som inte är så lycklig som den ser ut, dem som sett avsnittet vet nog vad jag menar...

image440
Olga, Angelica, Tony & Kim i Andra Avenyn

Borta bra men hemma bäst

Hej!
Jag har inte skrivit på många dagar nu för att jag har varit på konfirmationsläger i Uskavi.
Vädret var inget att hurra över men det var kul ändå. Vi var ca 110 konfirmander totalt från Närke och Värmland.
Vi bodde i stugor (iallafall vi från Hallsberg). Vi är 5 tjejer och 5 killar från Hallsberg så vi bodde i 2 olika stugor.
Under fredagen och lördagen fick man välja teman som man skulle hålla på med i 2h.
Ellie (som också var med) och jag valde stentroll på fredagen. Då gjorde vi helt enkelt stentroll.
På lördagen valde vi jonglering. Vi kunde ha valt bättre om vi hade varit först och valt men det var vi på fredagen och på lördagen var vi sist och skrev upp oss så då var det fullt på de flesta ställen.
Det har varit jättekul!

image438
Mitt stentroll!

image439
Spindel som satt på fönstret på stugan!

Björn i ännu en film

Japp! Jag skrev för några dagar sen att Björn Gustafsson ska vara med i en film som heter Les grandes personas.
Det är inte den enda. Han har fått rollen som Lenny i den nya filmen om Kenny Starfighter (Johan Rheborg) där han spelar Kennys bror som även är frisör.
Tyvärr verkar det som att Björn inte kommer att vara med så mycket.
Läs mer
här!

10/5 - första doppet

I lördags åkte pappa, Julia och jag till Tisaren. Vi hyrde en roddbåt där och rodde jättelänge! Vi stannade till slut där det fanns som en liten strand och där vattnet var grunt. Där badade vi. Det var 16,5 grader i vattnet.

image436

image437
Båten hette AGENT 007

Snöstorm och mandeldoft

Igår lyssnade jag klart på Snöstorm och mandeldoft (som ljudbok).
Jag tyckte att den inte var lika bra som dom andra böckerna Camilla Läckberg har skrivit. Iochförsig hör ju inte den här boken till Fjällbackaserien, den är mycket kortare också.

image432
Framsidan till ljudboken.

"Det är knappt en vecka kvar till jul och Martin Molin från Tanumshede polisstation har mot sin vilja tvingats med på en släktträff av sin flickvän. På ön Valön utanför Fjällbacka har medlemmarna i familjen Liljecrona samlats på uppmaning av patriarken Ruben, som styr sin familj med järnhand.
Förbindelsen med fastlandet bryts av en snöstorm och när Ruben faller ihop mitt under julmiddagen tvingas Martin gripa in. Snabbt konstaterar han att Ruben har mördats och eftersom de är fullständigt isolerade på ön måste någon av familjemedlemmarna vara skyldig ...
Men vem har motiv? Och vem kan vara så kallblodig?"

 3/5 hallon

Björn Gustafsson i svensk/fransk film

I veckan drar Björn Gustafsson till Cannes för att göra pr-jobb. Förra sommaren var han med och spelade in filmen Les Grande Personnes (Vuxna människor).
Björn spelar en typisk svensk kille. Filmen spelades in på Orust på Västkusten och har premiär till hösten.

Läs mer om filmen 
här eller här.

Bättre sent än aldrig

Hej!
Idag var en nervös dag! Vi hade kemiprov, som jag tror gick bra. Sen hade vi Engelskaglosor till idag som jag inte kunde så bra eftersom jag lagt ner halva min själ på kemiprovet. Vi hade Svenska redovisning också. Jag och Jessie. Vi pratade om hur det är att vara känd (det vet ju vi, BULLSHIT!). Nämen hur vi tror att det kända folket har det och sånt :)
Det var skönt att ha det gjort. Efter det fick man sluta och då satt Ellie, jag & Linn och stekte på ett pingisbord ute i solen.
Ikväll var jag på konfa. Vi satt ute i gräset och pratade lite.

Godnatt!

Köpt klänning

Hej hopp!
Idag efter skolan åkte vi till stan för att leta efter en konfirmationsklänning till mig.
Jag hade sett 2st på MQ tidigare på Marieberg. Jag hade sett en som fanns på Zara också så jag provade den men tyckte sådär. Jag letade ju i andra affärer men hittade ingen, det fick bli nån av dom på MQ.
Tyckte egentligen om båda lika mycket då jag hade provat dom på Marieberg men nu tyckte jag om den ena mer :)

Snart börjar Andra Avenyn (blir så störd på vissa saker) och 21.30 är det sista avsnittet av Klass 9A.

Fanny

Spanskaläxa, klar!

Hej!
Japp, nu har jag skrivit klart spanskaläxan. Jag började igår och hade typ hälften kvar nu.
Det blev verkligen konstigt skrivet men jag tror man förstår.
Snart ska vi till Ikea för att mamma hade köpt en bokhylla till Julia och då ska vi hämta den nu.
Mamma får Julias gamla bokhylla vilket jag tycker är bra för den mamma har nu är typ ingen bokhylla.
Jag blir störd på det för böckerna ska stå fint... ;)
Sen ska jag städa Irmas bur, det har jag lovat!

Fanny


Marknad - nej tack!

Hej!
Idag har det regnat så jag har bara varit inne idag.
Mamma, pappa & Julia gick på marknaden som är här idag.
Jag ville inte följa med för att den som är nu på våren är inte så rolig. Den är mycket mindre än den som är på hösten.
Julia och jag kollade på Mr & Mrs. Smith förut. Har bara sett den 1 gång förut och det var jätte längesen.
Imorgon måste jag göra spanskaläxa som vi fått. Vi ska skriva vad vi gjort de 2 lediga dagarna och sedan maila det till läraren.

Hejdå!

Snart konfa

Hej!
Snart är det konfa.
Igår var det ju Sverige pussas & kramas och Morgonsoffan. "I'm fucking living the dream man....."
Igår var mammas och pappas kompisar här och deras dotter som är 5 år. Hon höll mig i handen nästan hela vägen till Sommarhemmet och vi har aldrig träffats förut. Vi är väl typ friends forever nu fast hon glömde nog vad jag hette.
- Visst är min nya kebba fin?
- Ja, jättefin!
- Om man blöter den i vatten är den inte ny längre.

Söt!

Hejdå!