Första bilden på Bella i Eclipse!

Alla har vi undrat hur Kristen Stewart skulle ha sitt hår i Eclipse eftersom hon klippte sig och färgade svart till inspelningen av "The Runaways". Här ser vi Kristen med vanlig Bella-frisyr. Om det är peruk eller extensions vet jag inte, det får vi forska vidare i.
Tittade först inte på bilden så noga, lite senare såg jag vad hon håller i handen och bär på.
Just det, den scenen!

Fler bilder
här!


Nya bilder på Volturi

     

Alec, Aro, Caius, Jane & Marcus

Källa; twilightsweden


Jane Volturi


Bild från senaste trailern av New moon!

Eclipse - cast list

 
Julia Jones spelar Leah Clearwater


THE TWILIGHT SAGA: ECLIPSE Cast List

Kristen Stewart as Bella Swan
Robert Pattinson as Edward Cullen
Taylor Lautner as Jacob Black

Cullen Family
Ashley Greene as Alice Cullen
Peter Facinelli as Dr. Carlisle Cullen
Elizabeth Reaser as Esme Cullen
Kellan Lutz as Emmett Cullen
Nikki Reed as Rosalie Hale
Jackson Rathbone as Jasper Hale


Wolf Pack
Chaske Spencer as Sam Uley
Bronson Pelletier as Jared
Alex Meraz as Paul
Kiowa Gordon as Embry Call
Tyson Houseman as Quil Ateara


Other Quileutes
Gil Birmingham as Billy Black
Tinsel Korey as Emily


Nomad Vampires
Bryce Dallas Howard as Victoria


Volturi
Cameron Bright as Alec
Charlie Bewley as Demetri
Daniel Cudmore as Felix
Dakota Fanning as Jane


Additional Returning Cast Members
Billy Burke as Charlie Swan
Sarah Clarke as Renee Dwyer
Anna Kendrick as Jessica
Michael Welch as Mike
Christian Serratos as Angela
Justin Chon as Eric


New Cast Members
Xavier Samuel as Riley
Catalina Sandino Moreno as Maria
Jack Houston as Royce King
Julia Jones as Leah Clearwater
Booboo Stewart as Seth Clearwater
Jodelle Ferland as Bree

om ni klickar på Booboo Stewart kan ni även se hur han ser ut. Jag hade inte tänkt Seth så, han kommer säkert klippa håret.


New moon - trailer 2


The Cullens


Älskar Latika's theme från Slumdog millionaire!

Tillbaka till verkligheten

Idag började skolan. SP1B på Alléskolan.
Detta innebär att jag kommer ha annat i skallen än Twilight och Millennium....
Dagen började kl 8.00 och slutade nu. Det var massor med info att ta in och lappar att skriva på....
Tycker det är lite komiskt att Stigs bokhandel står på skolan och säljer pennor, block mm
"Det är ju bra för dom tjänar ju också på det"..... suck...
Var ledig i 2 timmar = onödigt! När jag hade ätit fick jag alltså cykla hem och inte göra någonting och sen åka tillbaka. Skulle kunna strypa han som gjorde schemat, nej då!

Igår när jag strosa runt på nätet fick jag reda på att
Mirja Turestedt kommer spela Monica Figuerola i Luftslottet som sprängdes. Alltså det passar inte alls! Jag hade tänkt Figuerola ungefär som Malena Ernman kroppsmässigt bara för att Figuerola är träningsnarkoman. Tur att jag har lyssnat färdigt på boken så att jag fick min egen uppfattning...

Luftslottet som sprängdes

Oh My God!
Igår kväll lyssnade jag färdigt på Luftslottet som sprängdes.
Jag hade bara epilogen kvar igår och jag hade sagt till mamma "Nu har jag bara epilogen kvar, och den är väl inte så viktig så man kan ju säga att jag har lyssnat färdigt på den". Men SATAN I GATAN! Epilogen var verkligen Slutet.
Kunde inte sova sen på två timmar... Det slutade jättebra men jag vill ha mer, mer, mer! Jag kommer sakna Blomkvists kvinnoaffärer och Salanders cigaretter och Billys pan pizzor, hur absurt det än låter.



LÄS INTE HÄR OM NI INTE HAR LÄST BOKEN!
"Den tredje och avslutande delen i Millennium-serien tar vid där Flickan som lekte med elden slutade. Lisbeth Salander överlevde att bli levande begravd, men hennes problem är långt ifrån över. Starka krafter vill tysta henne en gång för alla. Samtidigt gräver Mikael Blomkvist i Salanders dolda förflutna och kommer snart sanningen på spåren. Han skriver på ett avslöjande reportage som kommer att rentvå Lisbeth Salander och skaka regeringen, Säpo och hela landet i dess grundvalar. Äntligen finns en chans för Lisbeth Salander att göra upp med sitt förflutna och en möjlighet för rättvisan - den verkliga - att segra."

"Hämnd är en stark drivkraft"

 5/5 hallon

Jack Houston i Eclipse

Det har varit väldigt mycket prat om Eclipse nu på sistone men nya ansikten är värda att publiceras.
Det ryktas att Jack Houston ska spela Royce King II i Eclipse. Trodde inte att det tillfället då han är med skulle vara med i filmen. Det känns inte så viktigt. Jag tror iallfall att Houston kommer passa perfekt för rollen.




Förhandsvisning


Förhandsvisning av den nya trailern som kommer på fredag! 14 sekunder går himla fort....

Medley melodifestivalen 2 av 2


Medley melodifestivalen 1 av 2


Hade nästan glömt bort det här! ;) Det är ett medley med alla tänkbara artister från år 2000.

Har kommit

Ibland är jag lite synsk eller nåt i den stilen... Idag var jag det.
Jag premunerar på FRIDA (egentligen bara för att man fick Twilight som present) och idag kom den efterlängtade Twilight hem till mig.
Jag var i köket när brevbäraren kom och la i posten i brevlådan, dock såg jag inte posten men jag hörde två dunsar.
Efter att brevbäraren åkt vidare på sin lilla moped övervägde jag om jag skulle gå ut och hämta posten, jag hade ju trots allt bara pyjamas på mig men whatever.
I brevlådan låg skräp och ett vitt tjockt kuvert till mig...


Hade egentligen velat ha specialutgåvan med 2 dvd men det gör inget.
Har tittat på lite av extramaterialet och ska nog titta lite senare igen...

Jodelle Ferland i Eclipse


Jodelle Ferland ska spela Bree i Eclipse. Hade inte tänkt henne så här men med röda linser och vit hy så kan det nog funka....

Ljudet av ditt hjärta

Läste ut Ljudet av ditt hjärta igår. Har börjat med Så länge vi båda andas nu.
Jag tyckte boken var bra. Det hände lite störande grejer och det ska bli kul att se filmen (inspelningen börjar på måndag).
Vet inte vad jag ska skriva mer...  (för att inte börja avslöja några grejer). Jag tror inte att den är bättre än Så länge vi båda andas.



"Bella?" Edwards mjuka röst hördes bakom mig. Jag vände mig om och såg honom jogga uppför trappan, med vindrufsigt hår efter att ha sprungit. Han omfamnade mig genast, precis som på parkeringsplatsen, och kysste mig igen. Kyssen skrämde mig. Den var för laddad och hans läppar pressades alltför hårt och desperat mot mina - som om han var rädd att vår tid höll på att rinna ut.

En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter sin jakt för att ta ut sin hämnd på Bella som åter igen befinner sig omgiven av fara. Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward och sin vänskap med Jacob. Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar.



 5/5 hallon

Like a prayer


Måste ju lägga in en av Madonnas bästa låtar idag bara för att hon är på Ullevi ikväll ;) Jag hade inte haft något emot att vara där...

Svindlande höjder

Såg att det ska komma nytt omslag till Svindlande höjder som är Bellas favoritbok (i Twilight-serien).
Tyckte det var lite roligt för omslagen är ju inte helt olika Twilight - böckernas framsidor.



Vet inte vilket jag tycker är finast, om man tittar noga står det Bellas and Edward's Favorite Book. Man får väl se vilket utav dessa det blir.

Robert hos Ellen


Det här är egentligen gammalt (sen förra hösten) men jag såg det igår på Ellen DeGeneres show.
Tycker det är kul när han berättar om sin bil ;) Man får ju även en liten skymt av hans föräldrar.

Beck - I stormens öga (trailer)



Tror inte att den kommer vara lika bra som de andra filmerna, men vi får väl se.
Filmen har premiär 26 augusti....