Favorit i repris


31 december



Tyvärr är det inte såhär mycket snö hos oss. Ingen alls faktiskt...
GOTT NYTT ÅR önskar jag er!
Bild: Google

25:e

Nu är julafton över. ....men ändå inte julen, eller?
Fick mycket fina paket igår (bilder kanske kommer).
Fick bl a. en pyjamas (med får på) som jag har på mig än, struntar i vad de andra tycker ;)

Ikväll är det mycket på tv man inte vill missa...

God fortsättning!

Paket i strumpan


Fick den här lilla boken i morse.

Julafton!


Tänk att det blev snö på julafton! Som ni ser är det inte jättemycket men det är tillräckligt mycket snö för att man ska få julkänsla.

Happy Christmas (war is over)


God jul!

Tomtar


Gläns över sjö och strand


Nu tändas tusen juleljus


Julstämning


Igår klädde vi granen. Det här är en sån där stor kula så den hänger i fönstret ;)

Walking in a winter wonderland


Santa baby


Jullov!

Nu är det äntligen jullov!
Vi gör alltid samma sak sista dagen på julavslutningen.
Först hade vi och tre klasser till juldans. Det är ganska kul.
Sen var det musikjulkryss i matsalen. Det är olika låtar som man ska gissa artisten på och sådär.
Sen var det julvideo. Det var ingen film som elever hade filmat, det brukar alltid vara det :(
Sen var det dags att gå till Saronkyrkan och lyssna på folk som sjöng.
Sist men inte minst var det betygsdax i klassrummet. Vi fick chokladbitar från Twist (som alltid) till fika :)
Innan jag gick hem fick jag julklappar av Ellie & Linn, dom fick av mig också.

Nu ska jag försöka julstäda lite i mitt rum.
Ikväll är det Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö. Den är ju så bra! Älskar den...
Efter filmen avslöjar Håkan Nesser vad som egentligen hände den där dagen för ca. 50 år sen vid Genesaret.
Jag som trodde att jag visste vem mördaren var (?).

Förresten, nu är nästan snön borta. Vad är det för julstämning?


Är du klar med alla julklappar?

Last christmas


White christmas


Bjällerklang


Stilla natt


Jul, jul strålande jul


Santa Lucia


Tänd ett ljus


Fairytale of New York


Mlodifestivalen 2009 - artister

Nu är det nästan helt klart vilka artisterna blir i nästa års melodifestival.
Jag började le lite när jag läste låttiteln och namnen och undrade vad dom/den gjorde där.

Malena Ernman
"La Voix"
Text/musik: Fredrik Kempe

Maja Gullstrand
"Här för mig själv"
Text/musik: Tomas G:son, Marcos Ubeda

Mikael Rickfors
"Du vinner över mig"
Text/musik: Tomas G:son

Molly Sandén
"Så vill stjärnorna"
Text/musik: Forsman, Ljunggren, Ubeda

Rigo & The Topaz Sount feat. Red Fox
"I got you"
Text/musik: Pencheff, Karlsson

Jonathan Fagerlund
"Welcome to my life"
Text/musik: Samuel Waermö, Didrik Thott

H.E.A.T.
"1000 miles"
Text/musik: Niklas Jarl, David Stenmarck

Next 3
"Esta Noche"
Text/musik: Michael Xavier Barraza, Jimmy Almgren, Adam Soliman

The Scotts
"Jag Tror På Oss"
Text/musik: Lars Diedricson, Pling Forsman

Markoolio
"Kärlekssång från mig"
Text/musik: Patrik Henzel, Karl Eurén, Marko Lehtosalo

Alcazar
"Stay the Night"
Text/musik: Hansson, Mårten Sandén, Andreas Lundstedt, Therese ‘Tess' Merkel, Lina Hedlund

BWO
"You're Not Alone"
Text/musik: Fredrik Kempe, Alexander Bard, Anders Hansson

Caroline af Ugglas
"Snälla Snälla"
Text/musik: Caroline af Ugglas & Heinz Liljedahl

Emilia
"You're my World"
Text/musik: Emilia Rydberg & Fredrik "Figge" Boström

Jennifer Brown
"Never Been Here Before"
Text/musik: Jennifer Brown & Peter Kvint

Lasse Lindh och Bandet
"Jag Slåss I Dina Kvarter!"
Text/musik: Lasse Lindh

Måns Zelmerlöw
"Hope & Glory"
Text/musik: Fredrik Kempe, Henrik Wikström, Måns Zelmerlöw

Sarah Dawn Finer
"Moving On"
Text/musik: Sarah Dawn Finer & Fredrik Kempe

Sofia Berntson
"Alla"
Text/musik: Dimitri Stassos, Henrik Wikström, Irini Michas, Nina Karolidou

Amy Diamond
"It's My Life"
Text/musik: Alexander Bard, Bobby Ljunggren, Oscar Holter

Agnes Carlsson
"Love Love Love"
Text/musik: Anders Hansson

Shirley Clamp
"Med hjärtat fyllt av ljus"
Text/musik: Ingela "Pling" Forsman, Bobby Ljunggren, Henrik Wikström

Lili & Susie
"Show Me Heaven"
Text/musik: Susie Päivärinta, Calle Kindbom, Thomas G:son, Pär Lönn, Nestor Geli

Velvet
"The Queen"
Text/musik: Tony Nilsson, Henrik Janson

Marie Serneholt
"Disconnect Me"
Text/musik: Peter Boström, Tony Nilsson

Thorleifs
"Den första kyssen"
Text/musik: Lina Eriksson, Mårten Eriksson

Följande bidrag är klara men artisterna har ännu inte offentligjorts

Uppgifter nedan bygger på preliminära uppgifter och spekulationer i media.

Higher
Johan Becker (möjligtvis tillsammans med Starpilotz).

Killing Me Tenderly
Brolle var först påtänkt, men tackade nej när han skrev kontrakt med musikalen Buddy Holly till våren. Nu blir det eventuellt hans flickvän Elin Lanto.

Männskobarn
Susanne Alfvengren, som gör debut i Melodifestivalen 25 år efter genombrottet med "När vi rör varandra".

Tick Tock
Nina Söderquist, som gjort stor succé i Londonmusikalen Spamalot efter vinsten i TV3:s West End Star.

What If
Cookies'n'beans, en grupp där Frida Öhrn ingår. Hon sjöng i LaRoxx festivalsbidrag 2004, och förra året blev "Release Me" en stor hit med Oh Laura.

Återstår gör den sista av de fyra jokrarna, som väntas presenteras onsdagen den 10 december.


Oh, holy night


Alla Annors dag!

Hej!
Idag hade vi kemiprov. Det gick bra.
Man kanske kan tro atta det är det är det sista vi har nu innan jul men inte. ......eller det är den här SO-grejen som jag inte är klar med vissa lämnade in den idag men jag ska lämna in den senast fredag. Då behöver jag inte känna mig så stressad, tror att betygen ska vara satta då.

När jag kom hem tittade jag på alla 90210 - avsnitt (3st) som jag har spelat in men inte hunnit titta på. Det går en serie efter den också som heter The secret life of the american teenager (2 avsnitt) som jag också har sett nu.
Jag tycker nog att 90210 är lite bättre.

Senaste nytt!  Johan Glans ska vara programledare för nästa års Guldbaggegala som kommer att sändas den 12 januari i SVT. Det blir nog kul!

Hejdå!

Julen är här


Mössens julafton


Santa Claus is coming to town


Mary's boychild


Lite annorlunda version! ;)

Klar!

Är klar med Spanskan nu (har inte hållit på från det senaste inlägget, tog en paus emellan).
Idag var det inget Halv åtta hos mig (it sugs) (mitt uttryck, har ingen direkt översättning).
Ska sluta med parenteser nu.
Igår var alla 9:or på min skola i Stockholm. Vi åkte hemifrån 07.45 och åkte hem 17.00.
Vi gick på Riksdan och fick veta massor. Efter det åt vi lunch. Jag, Ellie & Linn gick tillsammans.
Efter det fick vi gå frit. Jag köpte klistermärken, en pytteliten väska och en t-shirt.
15.15 gick vi och tittade på Dramaten. Alla har fått välja olika museum men Linn, Ellie & jag valde att se Dramaten. Det var några lärare med och vi var ca 20 elever. Där fick vi följa med en guide som var.....lite speciell.

Om jag hade kommit på plats i rätt ögonblick skulle jag fått se Samuel "Skärgårdsdoktorn" Fröler men det hann jag inte. Dom andra sa bara att dom hade sett han.
Jag har tagitt massor av bilder, inte minst på NK:s julskyltning;


Inte den bästa bilden! Det här är bara ett av flera fönster som är julpyntade.


Feliz Navidad


Ska göra Spanska nu, tyckte att det passade bra med den här låten idag. Förlåt för att det inte blev någon låt igår :I

Do they know it's christmas


Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You

Idag är det första december - julkänsla!
Julkalendern började ju idag också. Jag tänkte ha min alldeles egna julkalender här på bloggen och bjuda på en jullåt varje dag fram till jul.

Jag börjar med All I want for christmas is you