Pigs




Dessa oemotståndligt söta grisarna tillhör min pappas lilla samling. Det är sparfrisar så "trynet" på den nedersta grisen plockar man bort för att få ut pengarna. Jag kom och tänka på dom igår för dom står ovanpå Julias garderob (och samlar damm). Det finns ytterliggare ca. 6 st där. Alla är inte lika dana men det finns en som är exakt samma som den nedersta fast den är blå och har ett rosa band. Om jag hade plats i mitt rum så skulle de få stå där :)

På måndag börjar nedräkningen... och det goda!


Aldrig sviker jag chokladkalendrarna!

WOW-Jocke

Pappa laddade ner Björn Gustafsson-dvd:n till mig. Tittade på den förut och det var ganska många grejer man inte hade sett förut, bl a. det här:

Björn är tillbaka - på allvar!
P.s Henrik Schyffert intervjuar...

Ensam?


Fars dag!



Scrappade det här kortet i fredags. Man ser inte "Grattis på" så väl men det är för att jag har skrivit det....

Marley och jag

För ett tag sen läste jag ut boken "Marley och jag" som jag har hållt på och läst i flera månader. Inte för att den har varit dålig utan för att jag helt enkelt inte har orkat läst...
Jag tyckte boken var bra. Det var en fin berättelse som visade att hunden är människans bästa vän. Jag tyckte det var bra också att det inte bara handlade om hunden - Marley, utan hela familjen.



"Jenny och John skulle just börja sin gemensamma tillvaro. De var unga och kära, de hade ett litet hus och inte ett bekymmer i världen. Så bestämde de sig för att öva sina föräldratalanger på en hund. In i deras hem kom Marley, en gyllengul labradorvalp som snabbt växte till en bredbröstad fyrtiofemkilos ångvält. I dundrande fart tog han sig fram genom livet, han sprang genom dörrar, hälsade alla gäster med en dreglig puss och tuggade i sig alltifrån pennor till ett använt graviditetstest. Men lika vilt som han betedde sig, lika obegränsad var hans tillgivenhet. Och för familjen Grogan blev han en ovärderlig gåva."

    4/5 hallon