Kvällens outfit

image327

Happy new year


Nyårsafton

Ja, nytt år snart igen då.....
Har ni gett några nyårslöften? Själv så har jag aldrig gett nåt.
Igår köpte jag snören till scrapbooking, måste börja scrappa snart :)

GOTT NYTT ÅR!

Lista

Listan är tagen av Ellie.

NATURLIG HÅRFÄRG ?
[ ] Rödhårig - 700 kr
[ ] Annan - 700 kr
[ ] Brunhårig - 200 kr
[x] Blond - 500 kr
[ ] Svart - 100 kr
[ ] Flintskallig - 50 kr

ÖGONFÄRG ?
[x] Blå - 1000 kr
[ ] Grön - 700 kr
[ ] Grå - 500 kr
[ ] Brun - 200 kr
[ ] Annan - 100 kr

LÄNGD ?
[ ] Över 2 meter - 2000 kr
[x] 160-200 cm - 1700 kr
[ ] 160-140 cm - 1500 kr
[ ] 140-120 cm - 700 kr
[ ] 120-100 cm - 400 kr
[ ] Under 1 meter - 200 kr

ÅLDER ?
[ ] 41-60 - 1200 kr
[ ] 31-40 - 1000 kr
[ ] 26-30 - 700 kr
[ ] 21-25 - 500 kr
[ ] 18-20 - 200 kr
[x] 0-17 - 100 kr

ÄR DU ?
[ ] Tvilling eller mer - 3000 kr
[x] Förstfödd - 3000 kr
[ ] Enda barnet - 2000 kr
[ ] Mellanbarn - 1000 kr
[ ] Tredje barnet - 1000 kr
[ ] Andra eller sista barnet - 0 kr  (?!)


HUR BRA SYN HAR DU ?
[ ] Har glasögon men använder dem inte - 2000 kr
[x] Inga synfel - 1000 kr
[ ] Glasögon - 500 kr
[ ] Kontaktlinser - 200 kr
[ ] Opererat - 100 kr
[ ] Går inte att fixa - 50 kr

FÄRG PÅ BILEN? (ÄVEN FÖRÄLDRARNAS BIL)
[ ] Rosa - 20000 kr
[ ] Mörkbrun - 8000 kr
[ ] Guld - 7000 kr
[ ] Grå - 6000 kr
[ ] Blå - 5000 kr
[ ] Vit - 4500 kr
[ ] Svart - 4500 kr
[x] Röd - 4000 kr
[ ] Grön - 3500 kr
[ ] Silver - 3000 kr
[ ] Lila - 2500 kr
[ ] Gul - 1000 kr
[ ] Orange - 1000 kr
[ ] Rostig - 150 kr
[ ] Ingen bil - 0 kr

SKOSTORLEK ?
[ ] 45-52 - 3000 kr
[ ] 43-45 - 2500 kr
[ ] 41-43 - 2000 kr
[x] 38-41 - 1000 kr
[ ] 38-36 - 500 kr

FAVORITFÄRG ? [DU FÅR VÄLJA 4 OLIKA]
[x] Röd - 6000 kr
[x] Vit - 4000 kr
[ ] Grön - 3500 kr
[ ] Orange - 3000 kr
[ ] Gul - 3000 kr
[x] Lila - 2000 kr
[x] Svart - 1000 kr
[ ] Rosa - 1000 kr
[ ] Brun - 500 kr
[ ] Annan - 500 kr
[ ] Blå - 450 kr

ANVÄNDE DU EN MINIRÄKNARE FÖR ATT RÄKNA IHOP RESULTATET ?
[ ] Ja - 5000 kr
[x] Nej, räknade i huvudet - 10.000 kr
[ ] Penna och papper - 20.000 kr
[ ] Bad någon om hjälp - 1000 kr

Jag är värd: 35.300 :-

Mera shopping

Idag kom Magne, Eva & Alice hit för att dom ska fira nyår här. Mamma jobbade så vi åkte in till Mariberg.
Jag tittade på lite scrapbookinggrejer på Bokia men hittade inget jag ville ha.
Jag köpte en vit övertröja med knappar på BikBok bara för den jag har är så gammal och jag har använt den jättemycket.
Tidigare idag var jag ute och gick med Irma i koppel. Det var ganska längesen jag gjorde det sist.

Nu vet jag inte vad jag ska göra men jag hittar väl på nåt.
Hejdå!

Shopping

I förmiddags åkte Linn och jag till Örebro för att shoppa. Vi var särskilt inriktade på att köpa scrapbookgrejer vilket vi gjorde.
Jag köpte massor med härliga papper, bokstäver, klistermärksbokstäver, sätta - fast - sak och band.
Jag köpte även en hudkräm på Kicks och jeans och tröja på Zara.
Dagen har helt enkelt varit bra!

Hejdå!

Jul igen

Idag var vi hos farmor & farfar och åt julmat och fick julklappar. Jag fick;

* En porslinstomte
* Silverfärgad kuvertväska
* Presentkort på BikBok
* Nyckelring som det står Fanny på
* Chokladask

Nu ska jag försöka städ lite i mitt rum eftersom jag har tusen grejer i lådor som är helt onödigt. Jag ska försöka få plats med scrapbookinggrejerna i en låda under sängen också.

Hejdå!

Julklappar

Här är mina julklappar;

image325

image326

* Nagelvårdsset
* 3 st Kitty - böcker
* Cathys bok
* Halsband
* Scrapbookingsset (fick ungefär 3 set men har lagt dom andra grejerna i den stora lådan)
* Marley & jag (bok)
* The OC - säsong 4
* Presentkort på Zara, BikBok & Kicks
* Pengar
* Mascara
* Svarta converse - skor (ej med på bild)

Har inte fått julklappar från farmor och farfar än men det får vi när vi kommer hem från Borås.

Dagens outfit + Mio

image324

Även Mio är finklädd med skjorta och slips ;) Har en ägig video på honom, vi får se om det går att lägga ut den...
Det gick inte med en annan film häromdagen att lägga ut :(

Julafton

Idag är det den dagen som alla har väntat på: Julafton!
Dagen började med att jag tittade i min julstrumpa och hittade en lapp. Julia fick en likadan.
På den lappen stog det var man skulle leta och efter 3 lappar hittade jag ett paket.
Det var en korsordsbok.
Linda & Mio kom hit igår och sov över till idag. Vi gjorde julgodis igår :)

image323
Bilden har inte jag tagit!

Underbar och älskad av alla

Igår såg vi filmen Underbar och älskad av alla med Martina Haag som även har skrivit boken med samma namn.
Jag tyckte att den var ganska bra. Ingen favorit men helt okej.

image319

"Säg ciao till Bella - misslyckad, arbetslös, möjligen mullig skådis vars bästa merit är ett gästspel i "c/o Segemyhr". Hon längtar efter det där som vännerna självklart har: jobb, barn, att slippa stämpla och att någon gång kunna lugna mamma med orden att kärlekslivet går bra minsann. Bella Eklöf är snart 40, och känner att hennes liv ännu inte kommit igång...

Tills Dramaten hör av sig. Ingmar Bergman (oops, olycklig tajming där) ska sätta upp "En midsommarnattsdröm" och Bellas fysiska likhet med Reine Brynolfsson drog till sig hans uppmärksamhet. Mästerregissören har dessutom fått för sig att förgylla Shakespeares drama med en och annan avancerad saltomortal, något som Bella givetvis påstår sig kunna. För hur svårt kan det liksom vara?

Mellan scenrepetitionerna och Bellas hysteriska akrobatträning som ibland angränsar till buskishumor, korsas också vägarna med en charmig dansk skådespelarhunk. Plötsligt har Bella allt hon drömt om, men det har krävt många lögner."


   3/5 hallon


Dan före doppardan

Idag ska vi gå till Magne, Eva & Alice. Dom var här igår.
Sen vat jag inte vad vi ska göra...
Vi ska iallafall spela Bingolotto ikväll :) Det håller ju på ända till 12 typ.
Mamma & mormor är ute på stan och mamma skulle titta om Melodifestivalen - spelet fanns, då skulle hon kanske köpa det.

Hejdå!

Allt från skolavslutning till stulen cykel och Borås

Dagen började med att vi skulle dansa juldanser med en annan klass. Jag gav mina julklappar som jag hade köpt till Linn, Ellie & Jessie då också.
Efter juldansen var det musikfrågor i matsalen. Vi kunde ganska många :)
Sen skulle vi se en film som några elever har gjort på skolan. Jag har sett 2 filmer innan för vi ser dom alltid när vi slutar på julen och sommaren. Idag kunde vi inte se filmen för det hade hänt nåt fel :(
Fick se Mr. Bean istället...
Jag hopppas vi ser filmen när vi kommer tillbaka efter jullovet.
Sen var det kyrkan som gällde. Jessie och jag cyklade upp till kyrkan och parkerade i ett cykelställ.
I kyrkan så sjöng och spelade några elever.
När vi skulle gå tillbaka till skolan fanns inte min cykel där jag hade ställt den! Nån hade tagit den! Jessies var däremot kvar. Jag kunde ju inte göra så mycket så jag gick till skolan. Vi fick våra betyg då och några godisbitar. Jessie skjutsade mig på sin pakethållare hem sen.

Några timmar senare.....

Farmor ringer från tågstationen med en cykel och tror att det är min (hon hade fått reda på att min cykel hade blivit stulen). Jag cyklar upp till stationen på mammas cykel och det är den! Jag = lycklig!
Det var alltså någon som var lat och inte orkade gå till stationen som hade tagit den.
Det var egentligen en ren slump att farmor såg cykeln för att hon skulle bara dit för att posta brev.

Jaja, vi åkte till Borås sen till Mormor & Bertil. Vi ska fira jul här. Vi åkte direkt till Linda & Mio för vi skulle vara där. Vi åt och spelade Markolioo - spelet (jag kollade lite på Bruce den allsmäktige också, den filmen äger för er som inte har sett den).

Detta var en lång och händelserik dag!
Hejdå.

Min julstrumpa

image318

Min julstrumpa som jag har haft i alla tider. Det står FANNY 1993 på den.

En blond Mischa

image316     image317

Jag tyckte att det var finare innan, typ som på den högra bilden. Den är ju ganska gammal men ändå.
Vad tycker ni?

I morgon...

... är det skolavslutning! :) Vi ska åka till Borås imorgon också :)
Ikväll ska jag på konfirmationsmöte igen, hoppas Ellie kommer.
Fick sluta väldigt mycket tidigare idag också. Svenskan slutade 13.15 och SO:n började 13.40 och på SO:n säger vår lärare att vi kan gå, det är ju ändå sista lektionen. Felet var ju att vi kunde ha gått direkt efter Svenskan.
Tittade förresten klart på Romeo & Julia då, sorgligt....

Hejdå!

Dagen

Igår hade Julias klass en teater som vi var och tittade på på kvällen ;)

Idag har jag inte gjort så mycket..... hjälpt till att slå in paket (såna som naturligtvis inte är till mig).
I skolan hade vi halv transtensonsdag bara för att vi skulle titta på innebandy mellan 9:or och lärare sista tiden.

Ses sen eller imorgon.....

Få elever, få lektioner, mycket film

Idag började dagen med fysik. I torsdags sa min lärare att vi fick ta med en film och titta på så det var en tjej som hade med sig Heartbreak Hotel idag som vi tittade på. Jag hade sett den förut men det gjorde inget. Vi var bara typ 7 personer på lektionen.
Ellie var inte där så jag antog att hon var sjuk eller hade försovit sig - vilket hon hade så hon kom efter fysiken.
Jessie som hade haft sovmorgon kom då också. Efter matten gick hon hem för hon mådde dåligt.
Ja, då var det bara Ellie & jag kvar då (som jag umgås med alltså). Linn var ledig.

På svenskan håller vi på och tittar på Romeo & Julia men min lärare hade spolat tillbaka den eller nåt så vi fick inte se den mer, ingen var särskillt intresserad ändå. Vi kollade på Happy Feet istället som en kille hade med sig.
Jätte kul verkligen...... massa pingviner som sjunger och dansar  -_- Ja, ni kan ju tänka er....
Vi slutade lite tidigare idag från Engelskan :) Slutade typ 13.15....

Hejdå!


Julshopping

Idag jobbade mamma så pappa, jag & Julia följde med och gick på Marieberg.
Jag köpte julklappar, har bara en kvar nu.
Jag köpte också en lite längre vit skjorta som jag ska ha på julafton.
Nu vet jag inte vad jag ska göra men jag hittar väl på nåt...

Hejdå!

This moment


Rensning

Hej!
Rensade lite i mitt smyckeskrin nyss. Eftersom jag använder örhängen jämt är det det som jag har mest av.
Det som jag inte vill ha får Julia och resten vet jag inte vad jag ska göra med.
Snart ska jag gå ut till Irma och efter det vet jag inte vad jag ska göra.... Scrappa?

Julfint

image315

Detta jullandskap står i våran hall. Man ser det inte på bilden men det lyser i olika färger ;)

Lucia igår

Igår gick det bort 2 lektioner i skolan för att det var Luciafirande. Fint!
Efter det var det fika i klassrummen och efter det började lektionerna som vanligt.
Jag var Lucia på scouterna på kvällen. Det var kul!
Bilder kanske kommer någon gång.
Före Luciafirandet var det invigning för scouter och nyingscouter. Ellie & jag fick hålla i varsin flagga på sidan av scenen, vi skulle ändå inte få något märke eftersom nästa som vi ska få får man när man är 16 eller nåt.
Sen var det Lucia. Jag skulle läsa 4 verser.
Det gjorde lite ont och ha kronan på huvudet, jag hade märken i pannan efteråt :P

Hoppas ni hade en bra Lucia!

Porträttfotona har kommit

Idag när jag kom hem från skolan såg jag att det låg ett stort grönt kuvert från Fujicolor och med mitt namn på - porträttfotona från skolan.
Jag tyckte inte att jag blev så bra. T ex jag log inte....
För övrigt idag har det inte hänt nåt speciellt....... jag var på hälsokontroll hos skolsyster.
Idag är det Bonde söker fru och final på Top model Sthlm. Det är ju final på Bonde söker fru också kan man ju säga för det är väl idag som dom väljer den dom tycker bäst om.

Hejdå!

Funtasie

Här om dagen kom Funtasie. Det här fick jag;

* Vem är den skyldige? (bok)
* Vilken tokig vecka (bok)
* Snöstormen (seriehäfte)
* Hårklämma
* Julkort
* Star Academy (PC - spel)
* Samlarkort
* TL - Magasinet
Överraskning; Silverpenna

Dom här sakerna kommer nästa gång;

* Boken om mig (bok)
* Superhemligt (bok)
* Kompishalsband
* Bagagelapp
* Handvärmare
* Kalenderaffisch
* Samlarkort
* TL - Magasinet
Överraskning!

Min önskelista

Ja, nu är det hög tid att skriva önskelista! Här är min;

* Garderob

* Nagelvårdsset

* Scrapbookinggrejer

* Presentkort på Bik Bok eller Zara

* Böcker; Marley & jag, Mord i julklapp
* The OC säsong 4 - dvdbox
* Mascara & kajalpenna
* Underkläder


Hur ser din önskelista ut?


Hann inte skriva i torsdags

För att Linn och jag var på konfirmationsmöte. Det var första gången.
Vi målade och limmade på ett stort papper. Vi fick en stor bok om konfirmation och en bibel.
Linn fick ingen för det inte är säkert om hon vill börja än. Ellie är ju också med fast var inte det i torsdags.

Jaja, nu vet ni det, hejdå!

Sofi Fahrman - outfit november

image314

Det var längesen man kunde rösta på aftonbladet vilken av Sofis outfit's man tycker bäst om. Det har kommit tillbaka och den här gången tyckte jag bild 3 & 4 var finast.

Snart utröstning

Japp! Snart vet vi vem som vinner Idol 2007. Jag vet inte vem jag tyckte var bäst, båda är ju bra!

Ska försöka vara lite kreativ på bloggen imorgon, hejdå!

Onsdag idag

Hej!

På måndag har jag SO - prov som jag skulle behöva plugga till OCH spanskaglosor till fredag OCH skriva deckaren (som vi skriver på svenskan) på datorn för jag orkar inte renskriva den för hand.
Förresten tror jag att jag glömde deckaren iskolan så jag får väl ta hem och göra det imorgon.

Finding Neverland

I lördags såg jag filmen Finding Neverland som jag vann förra året på Liseberg.
Jag tyckte att den var bra. Det var ingen favorit men det kanske var för att det inte riktigt är den typen av film jag brukar se.

image310

"I huvudrollen som författaren J.M. Barrie, mannen som senare just skriver pjäsen "Peter Pan", spelas här av Johnny Depp. När filmen börjar har han stor press på sig. Hans senast skrivna pjäs är en katastrof och hatas av många, för att kompensera ägaren till teatern, Charles Frohman (Dustin Hoffman), lovar han att skriva en ny; mycket bättre.

Efter dagar i parken med penna och block stöter han på en mycket varm familj. Det är den varma familjen, och dess äventyr som J.M. Barrie för med de på, som blir inspirationskällan till historierna om Peter Pan. Mamman till de fyra pojkarna i familjen spelas av Kate Winslet. Winslet har ett spel som aldrig varken går överstyr eller känns för tillbakadraget. Man känner verkligen hur hennes karaktär gång på gång försöker avvisa den sorg hon känner för sin nyligen döde man."



Julstämmning

Idag gick som sagt jag, Julia, farmor & pappapå julskyltning. Mysig tradition.....
Man kan ta lotter, äta minijulbord och mycket mer.
Minijulbord kallar jag det. Man får provsmaka julmat i mataffärerna.
Jag försökte hitta lite julklappar också men hittade bara en till mamma ;)
Jag vann en påse med miniplopp - chokladbitar :)
Eftersom det är 1:a advent idag också så blev det första ljuset av fyra tänt i våran ljusstake idag;

image309

1:a december

Nu börjar nedräkningen till julafton :)
Nån mer än jag som såg julkalendern?
Jag kan inte säga om den var bra, har ju bara gått ett avsnitt men den verkar väl okej.
Imorgon ska jag, Julia & farmor till ica för det är julskyltning.
Jag berättar mer imorgon........
Jag åkte aldrig till ica idag. Vi åkte till Marieberg istället men jag hittade inga julklappar som jag hade tänkt köpa.
Vi kanske ska åka igen nästa vecka med mamma också för idag åkte pappa, jag, Julia, farmor & farfar.
Vi köpte kaninmat på Djurmagazinet. Där hade dom också massa katter som man fick köpa för dom var hemlösa.
Jättesöta!

Ha det bra!