Baby-Björn


Äger!

En helt annan historia

I förrgår lyssnade jag klart på Håkan Nessers En helt annan historia. Det är en fristående fortsättning på Människa utan hund. Jag tyckte att den här var mycket bättre än den förra boken. Tyvärr var jag lite besviken på slutet men den var ändå ganska bra. Tycker det är så kul att Nesser nämner platser som man känner igen här i Närke. Felet med berättelsen var att jag tänkte alla personer mycket äldre än vad dom var. Det är kul också att det är lite komik emellanåt.



Ett antal svenska turister umgås ett par sommarveckor i Finistère i Bretagne i början av 2000-talet, två par och två löshästar, sex nyblivna vänner inalles. De badar, äter, gör utflykter och flirtar en smula över äktenskapsgränserna. Kvar finns några spridda foton, möjligen en gruppbild, en akvarell, och en anonym dagbok som skildrar deras eskapader.
Fem år senare börjar någon döda dem, en efter en, men först sedan kriminalinspektör Gunnar Barbarotti i Kymlinge brevledes förvarnats om morden. Fallet uppmärksammas stort i media och drevet mot polisen går. Mördaren fortsätter dock att gäcka utredarna och framstår som alltmer obegriplig och undflyende...

 4/5 hallon

En liten Julia


14:e

Hej!

Skolan idag var helt ok. Nu har vi ingen hemkunskap på eftermiddagarna så då slutar vi 12.30 ;)
Idag hade vi den sista gymnasieinformationen. Vi fick våra kontouppgifter m.m. för att kunna logga in och söka.
Eftersom vi får bestämma vårat chema själva på onsdagar så har jag, Linn & Ellie bild en lektion.
När alla som skulle ha bild kom så var bildläraren sjuk. Ingen info får man i förväg heller.... blir så trött ibland.
Vi som var ambitiösa jobbade på ändå :)
Efter skolan åkte vi och hälsade på farmor. Hon är på lassarettet och oppererade höften i måndags.


'09

Hej världen, Sverige.... Hallsberg.
Här med skriver jag årets första inlägg.

Skolan började igår, var ej där = sjuk.
Hade gjort mig i ordning och allt när jag mådde illa....

Gick idag till skolan. 4 prov har vi den närmaste månaden, vet inte om man ska skratta eller gråta.


Nåt kul är att Let's Dance börjar om sisådär 40 minuter.


Hejdå! Ni får en ny uppdatering från "världens mitt" i morgon.