Tisdagens shopping

image85          image86

Tee, 99:-, Zara
Bikini, 59:-, H&M (tror att den var så billig för att dom hade den förra året)

Hemkomst

Igår åkte jag hem från Götebrog.
Jag åkte ju tåg så jag lyssnade mest på min mp3 och kollade i FRIDA - sommarspecial.
Missade Allsång på Skansen i tisdags så jag tittade på det på
svt.se.
Det var jättebra!
Dom bästa  var ju The Ark och Pernilla & Benjamin Wahlgren.

Istället för Skansen i tisdags så tittade jag & Annie (min mammas kusin) på en film som vi hade hyrt.
Den hette Confessions.

"Hon är ung, snygg, framgångsrik, har alltid de senaste märkeskläderna och blir bjuden på de grymmaste festerna. Men trots allt detta så är hon inte nöjd, hon vill upp till toppen vad det än kostar. Men så plötsligt händer det, hon får inte komma på en stor fest. Men skam den som ger sig..."


image84

Göteborg

Igår åkte jag till Göteborg för att hälsa på min mammas faster.
Idag gick vi på ett köpcentrum som var jätteroligt!
Dom hade inte bara dom vanliga affärerna som vi har hemma utan Zara fanns t. ex.
Jag köpte en tee där.
Jag såg också en "Little Miss" - tee i en affär =)
Men den köpte jag inte.
Jag köpte underkläder på Gina Tricot och en bikini för 59:-H&M.

Bilder kommer!

Torsdagens shopping

Hej!

Igår var det ju midsommarafton och vädret var pest!
Det regnade iallafall inte så mycket men ändå....

I torsdags var jag, Linda (moster) & Mio (kusin) och shoppade i Örebro.

Jag hittade det här;

image82          image83

Svart liten väska 69:- , H&M
Svarta shorts 98:- , H&M

Bara fynd!

Sommarens väskor

image80

"Love", 11 000 kronor, Louis Vuitton.
350 kronor, 2ktshirts.com.
350 kronor, ­2ktshirts.com.
Cirka 800 kronor, www.ebay.com.
129 kronor, H&M.
795 kronor, Zara.
1700 kronor, Luella Bartley.

image81

949 kronor, DKNY.
500 kronor, Acne.
295 kronor, ­Urban outfitters.
149 kronor, H&M.
580 kronor, ­Urban outfitters.
1 800 kronor, Marc by Marc Jacobs.

Källa:
aftonbladet

Vilken är din favorit?


Shiloh

image77                                     image78

image79 

Hon är bara såå söt! Man ser ju vems läppar hon har fått....

Min sommarväska

image76

Linn ville att jag skulle ta kort på min väska och det är klart att jag kan göra så här är den!

BjörnBorg (Wedins)

Elle

Köpte nya ELLE idag! Man fick med en bok som hette Fällan.

image75

9 to 5

http://www.youtube.com/watch?v=HYI-muWhmMM&mode=related&search

Vasakronan - 9 to 5. Äger! ;)

OC - videos

http://www.youtube.com/watch?v=HL7DAeu3k70&NR=1 

Finns fler....

http://www.youtube.com/watch?v=yuu2DdQ8WtE&mode=related&search

Fredagsfilmen

Ikväll gick Skruva den som Beckham på svt1. 
Den är ju ganska gammal men har inte sett den så jag kollade på den och den var riktigt bra!

18-åriga Jess föredrar fotboll framför mer kvinnliga sysslor - till hennes föräldrars förtvivlan. Jess stora idol är David Beckham. Men hennes mamma vill att hon skall vara en trevlig, traditionell indisk tjej, precis som sin syster Pinky.
Källa; svt.se

image74

Jess (Parminder Nagra) & Jules (Keira Knightley)

Dagens outfit - skolavslutning

Idag var det skolavslutning! Vi slutade ungefär kl.11.00.
Det här hade jag på mig;

image72

Tröja, BikBok
Byxor, BikBok
Skor, Skopunkten
Väska (Björn Borg), Wedins
Solglasögon, H&M

Efter jag hade slutat åkte vi till Marieberg. Jag köpte den här;

image73

Från BikBok.

La Redoute

För ett tag sen kom den nya La redoute - katalogen till oss!
Dom har ju jättefina kläder så kolla in
www.laredoute.se

Skolavslutning..... imorgon

Hej!

Sen ska jag följa med och kolla på när Julia (lillasyster) slutar skolan.
Jessie ska också dit fast kolla på Alex(andra).
Mötte henne förut och då skulle hon och kolla på dragkampen (det är en dragkamp varje år mellan niorna).
Jag undrar verkligen vem/vilka hon skulle kolla på ;)

Jaja, bilder kanske kommer sen, Hejdå!

Själv slutar man ju imorgon och har varit ledig idag =)

Grattis

image71

Tittade inne lite på
http://www.mats-andersson.se/fodd/index.asp 
och det visade sig att Mary - Kate & Ashley fyller 21 år idag! Grattis

Lindsay & Mischa

image70

Så söta!

Funtasie

Nu har Funtasie kommit igen och jag fick dom här grejerna idag;


* Kidnappningen (bok)
* Star Academy 2 (PC - spel)
* Keps
* Skoldagbok <3
* Örhängen
* Kattgästerna (seriehäfte)
* Samlarkort - Golden retriver (olika djur varje gång)
* TL - Magasinet (tidning man alltid får med)
Överraskning; Somriga vykort

Dom här sakerna kommer nästa gång;

* Isabel (bok)
* Linne med texten "Star Academy"
* Väckarklocka
* Frukost hos Sadie
* Samlarkort
* TL - Magasinet
Överraskning!

Fin

image69





Tarina Tarantino

image67image68
Den här nyckelringen med Hello Kitty och armbandet är bara såå sött! Från
www.tarinatarantino.com

Helgen

I lördags hade Linda (moster) ett "Namnkalas" för Mio (kusin).
Det var kul!
Det kom jättemycket folk.

Här är några bilder;

image64 Mio & Morfar.

image65 Den här bilden äger så tycker jag!

image66 Jag -  Alice (kusin) & pappa i bakgrunden.

Måste ha Klick!

Idag kommer det en ny Klick!
Jag har sett den idag men ska köpa den senare.
Det var baddräkt/bikinispecial så det kan ju vara kul! :)

Hallsberg kryllar av studenter

Idag efter skolan skyndade jag mig upp på Hallsberg för att leta efter min kusin för hon tog studenten.
Det var b la min faster och mina andra kusiner också som var där.
Det var jätte mycket folk!
Sen tittade vi på alla bilar och alla möjliga fordon som studenterna satt på.
Sen åkte vi till Kumla för det är där min kusin bor.


Nu ska jag & min familj åka till Borås för i morgon ska Linda (moster) ha ett namnkalas för Mio!
Det blir kul.
Jag kommer nog inte att kunna skriva här då men kommer på måndag igen!

Hejdå! (bilder kommer)

Sofi Fahrman - outfit maj

image63


Här är Sofis outfit's för maj månad.
Jag tycker bild nr 4 är bäst. Vilken tycker du?

Hejdå finkan!

Paris är ute ur finkan!


Efter bara tre dagar i fängelset på Lynwood, har Paris Hilton fått lämnat anstalten. 
Under en presskonferens från fängelset nu i eftermiddag svensk tid framkom det att orsaken till frigivandet var att straffet ändrats mot husarrest med elektronisk fotboja.
Enligt Los Angelses-polisens talesman Steve Whitavtjäna 23 dagar i fängelse får hon nu spendera hela strafftiden hemma med en elektronisk fotboja. 
Medicinska skäl ligger bakom polisens beslut.
image62
 

 
Paris Hilton kunde i morse, Los Angeles-tid, lämna fängelset i Lynwood som en fri kvinna.
Enligt uppgifter från personalen på fängelset ska Paris varit nära en psykisk kollaps, skriver Sky News.
Under tisdagen ska en psykolog kommit till fängelset och spenderat två timmar hos stjärnan. 
Enligt en källa The Sun har pratat med ska Paris ha gråtit sig igenom nätterna på fängelset. 
  
Källa: aftonbladet.se

Man kunde även rösta om man tyckte att hon klarade sig undan för att hon är kändis och hela 96,7 % svarade "Ja".

En Lista

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
2 , En hemnyckel och en cykelnyckel, brukar ha skåpsnyckeln där också men tar av den ibland.
Vilken svordom använder du mest?
Är fejn en svordom?
Äger du en iPod?
Nej, en mp3.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Vet inte :)
Vilken var den senaste filmen du såg?
Pirates of the Caribbean 3.
Har några av dina vänner barn?
Nej!
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Kläder mm.
Har någon någonsin kallat dig lat?
Japp!
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Vanlig.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Vet inte.... allt är kul  =)
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Kanske....
Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja ; )
Hur många syskon har du?
1
Äger du några band t-shirts?
Nej.
Läser du för skojs skull?
Ja?
Pratar du några andra språk?
Nja, Engelska & spanska.
Har du en stationär dator eller en laptop?
Dator.
Vad gör du, önskningar eller planer?
Vet inte.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Det skulle väl vara hål i naveln i såna fall.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Ja.
Vad har du med dig in på bion?
Popcorn, dricka och godis.
Vem var din favorit lärare?
Tomas & Jenny.
Vad har du för väder?
Sommarvärme <3
Har du en blogg?
Självklart!
Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Snäll, ärlig, omtänksam, snygg.
Gillar du din boendesituation?
Ja.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
9, typ.
Äter du frukost dagligen?
Ja.
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Oftast inte.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej.
Vilken är din favoritfrukt?
Apelsin, gröna äpplen.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Nej.
Vad var det senaste du åt?
En jordgubbe.
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Jag är inte så säker....
Gillar du senap?
Ja.
Sover du på sidan, magen eller ryggen?
Mest på sidan.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Sånt kan jag inte svara på för det vet jag inte.
Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej.
Tycker du om att krama folk?
Ja, fast min moster säger att jag inte är bra på att kramas! haha
Äger du en digitalkamera?
Ja <3
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Det beror på.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej.

Dagens outfit

Idag har jag varit i "Kumlabadet" och badat.
Det var egentligen meningen att vi skulle åka in till Örebro men det var så himla varmt idag!

image60          image61

Linne, BikBok
Shorts, BikBok
Solglasögon, H&M


Jag har bränt mig! : /

Falcon Beach

Tittade på en ny serie på tv4 som heter Falcon Beach för ett tag sen.
Verkar faktiskt ganska bra.


Var och shoppade förut <3

Dagens shopping

image58     image59
Grönt linne, Vero Moda
Linne med "Nicke Nyfiken", Vero Moda - såg även exakt samma på Only.

Skoj

Svara på "frågorna" när det står t ex "namn" så ska man skriva sitt namn på google och man måste ta den första bilden som kommer upp. Sen är det bara att fortsätta!

Namn: Fanny
image48

Efternamn: Nygren
image49

Stad: Hallsberg
image50

Favoritdjur: Katt
image51

Vill ha: Sommar
image52

Äter helst: Pasta
image53

Favoritfärg: Röd
image54

Som person är jag: Glad
image55

Jag skrattar åt: Sjuka grejer
image56

Jag jobbar som: Går i skolan
image57

Klick! - Mascaratest

I Klick! ( 27 - 28 april) så var det ett mascaratest som jag tänkte visa här.
Det var;

image45
Den här HypnÔse, 245:-, LancÔme. Betyg; +++++


image46
Magna Stopic, 220:-, Estée Lauder. Betyg +++++

Det var dom här två som fick bäst betyg.

Nu måste det ju vara sommar

Idag är det jättefint väder ute så idag ska jag nog vara ute eller nåt : )
I morgon ska Julia (syster) och jag åka till Marieberg tror jag : )
Ska försöka få med henne iallafall......
Ska nog åka och köpa ett nagellack sen, plommonfärgat : P

Har räknat ut att vi bara går i skolan 8 dagar till  = )

image44

Vill shoppa

Har lust att shoppa! Har det jämt men ja.....
Klick! idag. JAAA!

image43
Hejar på Zillah & Totte ikväll på Talang! Mimmi är också bra tycker jag.