Dagen

Hej!
Idag hade vi Biologi - prov. Man kunde bara få VG som högst eftersom det var för enkelt för att få MVG på.
Jag fick G++ och det var väl bra...
Det tokiga var att jag kunde ha fått bättre om jag inte hade missat en lektion var jag var sjuk just den dagen alla redovisade om en liten del av det vi håller på med. Det stod dock inte i boken, eller?
Jaja, jag är ändå nöjd.
Sen hade vi Engelskaredovisning. Jag hade skrivit om Skottlands huvudstad Edinburgh.
Det gick bra trots att jag var väldigt närvös när jag stod där. Jag menar det bästa jag vet är ju knappast att stå längst fram och prata inför klassen och nu skulle man göra det på Engelska...
Som sagt så gick det bra!
Snart är det konfa men måste göra Spanska först. Har lyssnat på min bok typ sen jag kom hem nästan.
Den är bra! Det är fortfarande massor kvar vilket är bra.

Sista programmet av Läckberg & Rudberg sen :(

Hejdå!


Sofi Fahrman - outfit januari

image349

Vilken var finast denna gången? Jag tycker 1:an!

Lite om vad jag ska göra de följande timmarna

Hej! Ska snart sätta mig med läxorna...
NO - prov och Engelskaläxa på torsdag.
Skulle hellre vilja lägga mig i sängen och lyssna på min bok, men men...
Idag skulle vi visst bowla på scouterna. Jag som tänkte igår att det var längesen jag bowlade :P
I skolan hände väl inget speciellt vad jag kan komma på...
I kväll börjar ju den där nya serien Gossip Girl. Felet är att det är samtidigt som Andra Avenyn men jag såg det igår på datorn så det gör inget.

Hejdå!


Sofi får egen tidning

image348

Nu får Sofi Fahrman en egen tidning - Sofis Mode.
Den följer med när du köper Aftonbladet imorgon.
Jag ska lungt ha den! ;)

Ny srapaffär

Igår följde jag med Linn till en scrapbookingaffär. Det var egentligen ingen riktig affär för hon som hade det jobbade med annat också.
Den var inte lika bra som Stellas i Kumla, den var liksom bara ett stort rum.
Några saker fick jag iallafall med mig hem ;)
Linn och jag scrappade i hennes scraprum efter det.

Ha en bra dag!

Igår var första scrapträffen

Japp! Se rubrik. Det var kul!
Idag fortsatte Praojakten. Dagens plats: Kumla. Dagens enda ställe jag frågade på: Bokia.
Dagens svar: Nej (fast det finns en chans ändå för dom sa att dom var medlemmar i skolan så att om man fixar plats genom skolan kan man kanske få den platsen).
Snart ska jag till Konfirmationen (konfa).
Var på Stigs bokhandel förut för det var utförsäljning (ska stänga butiken) men jag hittade inget.

Ha en bra kväll!

Dagen

Hej! Idag efter skolan åkte vi till Marieberg för att kolla om det fanns någon praoplats. Jag frågade på några ställen men svaret vart samma som igår: att det var fullt.
Imorgon ska Ellie, Linn & jag ha scrapträff för första gången. Det ska bli kul!

image347
Snövit!

Inte så mycket skrivande

Hej! Det har inte blivit så mycket skrivande i helgen. Hann helt enkelt inte med.
Igår var jag, mamma, pappa & Julia i Karlstad på Ikea. Det var kul! Jag fick en ny lampa och ha i fönstret.
Jag har inte scrappat nåt men har just tagit ut nya bilder.
Sen är det Guldbaggegalan :) Ett + för att det är med Sissela för hon ägde förra året som programledare ;)
I lördags såg jag den där filmen
Darling som är nominerad ikväll. Tyckte den var dålig...
Idag efter skolan åkte vi till Örebro för jag skulle höra om jag fick praoplatsen på BikBok men det var upptaget.
Jag frågade på massa andra ställen men det var upptaget där med :S

Hejdå!

Dagen

Igår fick vi sluta redan kl. 12.00 eftersom 2 lärare var sjuka. Jag följde med Linn till scrapbookbutiken, Stellas i Kumla.
Idag fick vi också sluta tidigare bara för vi hade ingen Svenska så då flyttades Bilden fram så det vart ca 45 minuter tidigare :)
När jag kom hem åkte mamma och jag till Örebro. Jag letade efter en praoplats, på BikBok.
Det finns 2 butiker i Örebro men det visade sig att den ena ska stänga :(
Frågade på den andra och då skulle jag komma tillbaka på måndag för att då var nog chefen där :)

Sen är det Let's dance, kul!

Hejdå!

Min lilla nougatpralin

Tjingeling, tingeling! Idag hade jag och mina vänner hemkunskap för första gången på väldigt länge.
Det beror på att vi inte har hemkunskap i 8:an och att vi helt enkelt inte har valt det dom senaste onsdagarna.
Hade slöjd också, blev inte klar med elefanten än... det ska bli som en tavla.
Snart ska jag till frisören och klippa mig och göra slingor och jag tänker inte göra nåt himla före - och - efter - grej utan ni får se hur det blev på nån dagens outfit nån gång...

Lägg märke till rubriken! Jag erkänner, jag hade brist på rubrik men mitt framför ögonen på mig står det en liten chokladkartong med nougatpraliner i... mums.....!

Hejdå!

Lite smått & gott

Jag mådde bättre idag så jag gick till skolan. Konstigt att Jessie också var sjuk igår (och idag).
Pappas dator kom idag istället för på fredag, jag kan skriva ut bilder då :)
Nu ska jag skriva spanskaglosor...

Grattis pappa, 41 år idag!

Hejdå!


Nybadad

image345

Sjuk

Idag var jag hemma från skolan för att jag inte mådde så bra i morse.
Ska kanske titta på film sen :) Ikväll var det meningen att vi ska fira pappa för att han fyller imorgon men jag vet inte hur det blir med det nu.
Kollade på Andra avenyn nyss, det avsnittet som ska vara imorgon. Idag är det inget :( Jag vill ju se mer...

Hejdå!

Shopping

Var på Marieberg idag. Köpte den här;



BikBok

Nicole fick en dotter

Inatt blev Nicole Richie & Joel Madden föräldrar.
Det blev en flicka som ska heta Harlow Winter Kate Madden.
Hon  föddes på Cedars - Sinai Medical Center I Los Angeles.

image343
Stolta föräldrar.




Fredag

Ja, det har ju varit en kort skolvecka med tanke på att jag började i onsdags.
Igår var jag med Ellie & Linn och visade mina layouter. Vi spelade Rappa kalja också.
Förut scrappade jag igen. Känner mig lite stressad för jag måste ha bilder! Har bara 3st ute nu och jag kan inte skriva ut mer för pappas dator är på lagning och skrivaren hör till den.
Sen är det Let's dance! Nån ny Peppe eller Lasse Brandeby? Vi får väl se...

Hejdå!

Tillbaka till skolan

Idag började vi skolan igen efter ett härligt jullov.
Vi hade måndagsschema = kort dag.
Idag har jag scrappat :)
Om några minuter börjar Grammisgalan. Jag tycker Guldbaggegalan är mycket roligare egentligen.

Hejdå!

Lovet lider mot sitt slut

Imorgon börjar skolan igen. Lovet har varit bra men jag vill ha ledigt längre... :/
Idag var mamma, Julia & jag i en Scrapbookingaffär i Kumla som
Ellie & Linn har skrivit om.
Den var bra! Julia och jag köpte en del grejer. Lite ska vi ha tillsammans.

Hur har ditt lov varit?

Hejdå!

Arn - Tempelriddaren

Igår var vi på bio. Pappa & jag såg Arn - Tempelriddaren och mamma & Julia såg Förtrollad.
Jag tyckte att den var ganska okej. Brukar inte tycka att den typ av film är bra men den här var väl helt okej.

image339



"År 1150 föds Arn Magnusson på Arnäs gård i Västra Götaland. Han uppfostras i kloster och blir en bildad ung man och en skicklig krigare. I Cecilia möter han den stora kärleken, en kärlek som gör dem till offer för striden mellan den andliga och världsliga makten. Cecilia spärras in i kloster och Arn skickas som tempelriddare till Det Heliga Landet där kriget rasar mellan kristna och muslimer. När Arn återvänder hem måste han kämpa för sin kärlek och det som har blivit hans livsmål: att ena Sverige till ett enda rike."

   3/5 hallon

Källa: Vujer


Pulkaåk

Idag hade det blivit jättemycket snö från igår. Mamma, pappa och Julia gick ut i snön. Mamma och Julia byggde snögubbe och åkte pulka medan pappa höll koll på Ludde. Jag följde med eftersom jag inte har gjort nåt vettigt dom senaste dagarna. Hehe...
Snart är det Andra avenyn :) Kl. 21.00 på tv4 är det Paradiset. Den är ju bra men jag vet inte om jag ska se den, såg den i somras sist.

Ha en trevlig kväll!

Dagen

Idag har jag inte gjort nåt speciellt.
Sen är det Stjärnorna på slottet, kul.
Nu ska jag kanske läsa i en bok som jag har hållit på med bokstavligt talat en evighet.

Hejdå!

Dagboken (The notebook)

Idag såg jag en ganska gammal film som hette Dagboken.
Jag tyckte att den var jättebra! På nåt sätt som Romeo & Julia fast bättre.

image334

"Dagboken" är ett sentimentalt kärleksdrama baserat på Nicholas Sparks bestseller "The notebook". Det episka upplägget, att en äldre man läser ur en dagbok för en kvinna med Alzheimer, gör att vi får ta del av en story som dels utspelar sig i presens och en dito i preteritum. Vi anar, och får snart bekräftat att dessa två berättelser rör samma människor i olika skeden av livet. Vi får ta del av parets möte och sommarförälskelse i Seabrook, hotet mot deras kärlek: klasskillnader och konventioner, och den för genren obligatoriska separationen. Upplösningen känns inte helt given då den unga damen träffar en ny, mer "lämplig" man än den förstnämnda, kroppsarbetande förälskelsen. Den lämplige är dessutom sympatisk och fager, realistiska gråskalor alltså. Ett intressant inslag i en genre som annars är bra på svart-vita skildringar.


Källa:
MovieZine

    4/5 hallon


Ett kort inlägg

Bara så att alla vet så hade jag inte tänkt att 2008 skulle bli året då jag skriver typ varannan dag.

Såg nyss en bra film (skriver om den snart). Har inte gjort nåt nyttigt idag, innan filmen tittade jag på - en film.
Julia och jag ska scrappa sen, har lovat.

Grattis Mio 1 år idag!
Jaja, hejdå sålänge!

Irene Huss - Tatuerad torso

Ja, igår såg jag filmen Tatuerad torso om den nya filmpolisen Irene Huss.
Jag tyckte att den var väldigt bra för att vara första filmen (kommer sex filmer till). Och sen så älskar jag ju deckare :)

image328

Bland stenarna på en strand utanför Göteborg upptäcks delar av en styckad manskropp. Det enda kriminalinspektör Irene Huss har att gå efter, är en mycket speciell tatuering på torson.
Utredningen leder henne till Köpenhamn och till den mystiske butiksägaren Tom Tanaka.
Irene blir alltmer personligt engegerad i jakten på en sjuk, bestialisk mördare. En mördare som hon vet snart kommer att slå till igen och som dessutom börjar fatta alltmer intresse för hennes familj...

     5/5 hallon


Årets första inlägg - sent?

Ja, jag skrev ju inte igår men nu är jag här.
Magne, Eva & Alice åkte hem igår.
Idag har Julia & jag suttit och kollat på alla "Mysteriet på Greveholm" - avsnitten, blev klar för ett tag sen.
Nu ska jag väl göra nåt vettigare..... scrappa? Jag måste ju börja i mitt nya album nån gång så det får bli nu!
Igår var det förresten väldigt mycket snö ute - som idag inte är lika mycket.

Ha det bra!