Friluftsdag

Idag var det friluftsdag. Jag, Ellie & Linn badade i Alle'hallen från 10 - 13.
Sen giick vi till Ica och köpte tidningar. Jag köpte ELLE.
Sen gick vi hem till Linn.

En liten sammanfattning av dagen!
Hejdå!

Dagens shopping - skor

Idag handlade jag nya sommarskor! B la dom efterlängtade leopardskorna! :P

image40     image41      image42 


Nu återstår det bara en sak till på min lista i min anteckningsbok och det är plommonfärgat nagellack! <3

Pirates of the Caribbean 3

Igår var jag på bio med Linn, Ellie & Jessie! Vi såg Pirates 3! :D
Jag tycker alla dom filmerna har varit bra men inte lika bra som Linn & Jessie tycker ;)
Vi såg den i Örebro så vi åkte tåg in dit.
Vi åt på Tacobaren, har aldrig varit där men det var bra!


Idag åkte mamma, Julia & jag till mormors & Bertils villavagn!
Det var kul! Det är ju mors dag så vi överraskade :P
Vi har dvd i bilen så Julia & jag kollade på det allra första avsnittet på OC!
Äger!

Jaja.... så här var min helg, hur var din?
Hejdå!

En lista

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? Har 2 st; en grön från H&M och en beige från BikBok.
2. Vad använder du just nu för skor?  Ett par sneakers från Adidas/Inter sport, ballerinaskor från Skopunkten.
3. Favoritfärg på kläder? Gillar alla färger på kläder men jag använder nog mest ganska neutrala (svart,vit).
4. Favoritmaterial på kläder? Bommull tror jag.
5. Favoritaffärer?BikBok, Gina Tricot mm
6. Favoritmärke? Vet inte...

GREJER
Vad har du för:
1. Plånbok?
En vit med ett spänne på och så är den i nåt slags läder.
2. Smycken? Örhängen har jag jämt på mig, byter varje dag!
3. Solglasögon? Har 2 par, ett par som kommer från H&M loves Kylie - kollektionen och ett par jag inte vet var dom kommer ifrån.
4. Nagellack? Har inte så långa naglar så jag använder sällan nagellack men när jag gör det så blir det svart eller neonrosa.
5. Mp3? NAPA
6. Mobil? Sony Ericsson z520i

BLANDAT
1. Vad har du i din:
a) Jackficka just nu? Cykelnyckel & hemnyckel i den ena och skåpsnyckel i den andra.
b) Handväska eller liknande just nu? Plånbok, snoddar, solglasögon, block, penna, deadem, ihopfällbart paraply, smink från tidningen FRIDA.
2. Vad är du beroende av? Jag vet faktiskt inte....
3. Vilken sorts lipsyl använder du? Vet inte vad det heter men det är läppglans också ;)
4. Vad tror du på? Dig?
5. Vad köpte du senast? Kläder, solglasögon.
6. Har du nått husdjur? En hund & en katt.
7. Vad bor du i? Radhus.

Grejer framöver

  • Kusin - Linda tar studenten 8/6
  • Mio's namnkalas 9/6
  • Bio med tjejerna 26/5
  • Skolavslutning 15/6
  • prov... prov... prov...

S O M M A R L O V !


Operation dagsverk

Idag är det Operation dagsverk och det innebär att man är hemma från skolan
och ska jobba. T ex klippa gräsmattan. Då i morgon ska man ha med sig 100: - till skolan
som man har fått av den man jobbade hos. Den 100 - lappen skänks till nåt... (kommer inte ihåg vad)

Än sålänge har jag bara plockat ut ur diskmaskinen men jag ska dammsuga
sen och greja på altanen :P

Tjingeling!

Dagens shopping

Idag var jag och shoppade med Farmor i Örebro!

Jag hittade lite grejer; Solglasögonen & fodralet kommer från H&M och resten från BikBok.

image36 image37 image38 image39

Hejdå, OC

Jaha..... då var det det allra sista avsnittet av OC! Det sista avsnittet var faktiskt väldigt bra!
Det hände ju massor.

Alla fick ordning på sina liv. Ryan blev arkitekt, Seth & Summer gifte sig <3, Sandy & Kirsten fick ett nytt hus och blev föräldrar till en liten Sophie Rose Cohen, Julie tog examen och fick en son tillsammans med Frank.

Alla levde dom lyckliga i alla sina dar!

Rix Fm festival

Nu har Rix Fm festivalen dragit igång : )
Den 25/7 kommer dom till Örebro.
Jag vet inte om jag ska dit för det är bara Idol - Danny & BWO som är där : /
Förresten vet jag inte om jag är hemma då : I
Har varit där en gång tidigare fast åkte hem ganska tidigt.

Jaja hejdå!


Kate Moss - t-shirt

Gillar den här tröjan med ett tryck av Kate Moss. Jag vet att den kommer från en affär i Stockholm som heter Cali!

image39

Dagens Outfit

image38


Svart tröja med knappar (syns inte så bra), BikBok
Jeans, Kapp Ahl

Pirates of the Caribbean 3

Kl, 19:30 på tv 4 ikväll är det bakom kulisserna på Pirates of the Caribbean 3
 Missa inte det!


Snart är Johnny Depp tillbaka som kapten Jack Sparrow i den tredje Pirates of the Caribbean-filmen. I det här programmet berättar förutom Johnny Depp även Keira Knightley, Orlando Blom och svenske Stellan Skarsgård om hur det varit att spela in filmen.

Man tittar också närmare på hur filmteamet arbetar fram nya karaktärer och skapar specialeffekterna.

Den tredje filmen regisseras av Gore Verbinski som även regisserade den första Pirates of the Caribbean-filmen.

Källa; tv4.se

Snart nya solglasögon

Hej! Nu har jag hittat ett par solglasögon som jag vill ha!
Dom kommer från Kylie Minogue's badkollektion från H&M.
Jag kanske ska köpa dom på måndag tror jag för då ska
farmor & jag åka in till stan (Örebro).
Fick presentkort på H&M när jag fyllde så jag ska köpa
dom för det. ; )

Kolmården

Hej!

I lördags var jag & min familj i Kolmårdens djurpark. Det var kul och se alla djuren, speciellt gorillaungen Enzo <3
Tyvärr så fick jag ingen bra bild på gorillorna för det var glas för.


image35 Lodjur        image36 Präriehund


image37 Schimpans          
Det här var bara några av dom djur vi såg.


Funtasie

Hej!
Idag kom Funtasie! Det är en bokklubb som jag är med i och den är jättebra.
Här är sakerna jag fick idag;

* Fionas fiskar (bok)
* Robyn 7 - Löftet (bok)
* Affisch med Måns Zelmerlöw på ena sidan och med The Ark på andra.
* Mangoparfym (luktade väl sådär)
* Halsband
* Magiskt kort med olika djur på. Den här gången var det schäfer.
* TL - Magasinet (tidning man alltid får med)
Överraskning; Sladdhållare som håller reda på sladden till hörlurar.

Dom här sakerna kommer nästa gång;

*
Kidnappningen (bok)
* Star Academy - Showtime! (dataspel)
* Skoldagbok 2007 - 2008
* Pärlor
* Örhängen
* Trendig keps
* Djurpatrullen - Kattgästerna (seriehäfte)
* Magiskt kort med golden retriver
* TL - Magasinet
Överraskning!

Kram!

Rensning - garderob

Rensade lite i min garderob förut. Hittade lite grejer som jag inte vill ha kvar / kan ha längre.
Hittade även det här söta linnet som jag gjorde i slöjden för jätte längesen;


image34


Den är inte glittrig som här på bilden utan den är svart med vita prickar! Den är lite liten också, haha!
Vad tycker ni om mitt linne?

Dagens Outfit

image33


Rödrutig skjorta (julklapp), Carlings
Vitt linne (under), BikBok
Svarta stuprörsjeans, BikBok
Skärp, BikBok

På lördag....

......gäller det! Hur tror ni det går för Sverige i Eurovision Song Contest?


image32

Dagens Outfit

image31


Vit tröja, BikBok
T-shirt (under), Kapp Ahl
Jeans, BikBok

Dagens Outfit

image30

Svart tröja/klänning med snörning bak, Lindex
Lila linne (under), BikBok
Fuzzy - jeans (julklapp), Carlings

Sofi Fahrman - outfit april

image29


Vilken tyckte ni var snyggast? Själv så tycker jag bild nr 1.

MIO

image28

Min lilla kusin Mio!


Dagens Outfit

image26


Beige tröja, BikBok
Svart linne under, Kapp Ahl
Lee - jeans (julklapp), Carlings

Dagens Outfit

image25

Vit tröja, BikBok
Svart tröja (under), Gina Tricot
Jeans, Kapp Ahl

Valborg

Hej!

Igår var det ju Valborgsmässoafton och som vanligt gick jag och min familj till Sommarhemmet.
Jessie var där också med hennes kompisar Malin & Alex(andra). Vi gick tipsprommenad först,
(Tog barnfrågor för att man skulle få klubba) ;) Det var kul!
Gick den jättesvåra hinderbanan också! :P haha
Tog lotter på chokladhjulet också. Jessie vann inget..... medans vi andra gjorde det! haha :D
Edvin (verkade som om dom kallade honom för Edvard) och en kompis till han var också där och ett kottkrig var snart igång :S
...... Julia (lillasyster) och hennes kompis Alicia var också med :S
Jag stog väl lixom lite bredvid...... jag var inte med och kastade ;)
Kvällen avslutades med raketer (som håller på i evigheter) och då var det några mindre barn som stog framför oss och kollade. Alla skrek "WOOOW!" (även när det inte var några raketer i luften) haha XD



image24

Malin, Alex & Jessie med klubborna i munnen ;)