Fredag med stort F

Äntligen fredag! :) Idag har jag inte gjort nåt speciellt. Dockan jag gör på slöjden har nästan föds, det är bara hår och knappar kvar ;)
På svenskan skriver vi ju deckare så då har vi tittat på Beck några gånger och vi tittade klart idag.
Har förresten kommit ganska långt på min deckare :)
Jag börjar komma igång på bilden också, vi gör ju porträtt av personer på bilder vi fått välja.
Imorgon om jag har lust så ska jag nog försöka cykla upp till ica för att leta efter julklappar.
Det finns inte världens bästa affärer men om jag hittar nåt så ska jag nog köpa det :)

Om en stund är det Idol. På nyheterna på radion imorse sa idolexperten att om man inte blir berörd av Amandas framträdande så har man ett hjärta av sten. På genrepet hade hon visst blivit berörd själv av låten.......

Ha en trevlig kväll!

Dagen

Idag gjorde vi inget speciellt i skolan.
Efter skolan var jag med Linn. Det var kul!
Jag har scrappat också :)

Imorgon är det sovmorgon.
Hejdå!

Lite förändringar

Hej! Idag hade inte vi någon gympa bara för att dom ska byta golv i gympasalen jobbarna såg mer ut att lata sig......
Vi gick promenad istället med en vikarie och enligt han var det inte alls kallt medans man höll på och frysa fejset av sig. Jaja.....
På SO:n hade vi också vikarie, vi tränade bara till provet som är om 2 veckor.

Idag har jag faktiskt städat mitt rum :P ........jag har alltså inte hunnit scrappat, bara dragit ut en bild från datorn.
I morgon ska vi ta porträttfoto. Lite sent kan man ju tycka.....
På låg - och mellanstadiet tog vi alltid porträttfoto och gruppfoto samtidigt.
Dåligt att det inte är så nu......
Godnatt!

Snö i mängder!

Var ute i kylan och tog lite kort. Såhär ska det ju vara på julafton...... (vill man)

 
Lite grönt men......... vitt, vitt & vitt!

 Någon som ser vad jag har skrivir? :P

 Hundtassar?

 Någon snögubbe som några barn har gjort.

 Kruka med blommor i

Råttatouille

Igår såg jag filmen Råttatouille.
Jag tyckte att den var ganska bra.

image299

"I filmen får vi följa råttan Remys utveckling från lantisråtta till civiliserad självförverkligad gnagare. Filmens handling utspelar sig som sagt i gourmeternas paradis Frankrike, där stjärnkockar och matkritiker lever och verkar sida vid sida och stjärnstatusen ständigt måste bevisas. Remy upptäcker en dag att det finns mer i livet än avfallsjakt och identifiering av förgiftade ostbitar. Han börjar drömma om att bli något mer än en salmonellaspridande ohyra och istället bli en mästare i den franska kokkonsken.

Som sin ledstjärna har han stjärnkocken Agusteau Gusteau, författare till storsäljaren "Anyone can cook" och tillika köksmästare på den femstjärniga restaurangen Gusteau. Remys problem är att kök och råttor traditionellt sett inte går ihop..."

 3/5 hallon

Källa: MovieZine


Helgen

Hejsan, svejsan!

I fredags bad jag om att få sluta lite tidigare i skolan bara för att jag & min familj ska åka till Göteborg och hälsa på Kerstin & Lennart (min mammas faster).
Det var kul! Annie & Jennie (mammas kusiner) kom också dit (med pojkvänner).
Vi åt  och sen kollade jag på andra delen av Predikanten. Det var bättre än Isprinsessan tyckte jag.
Dåligt att Daniel åkte ut ur Idol också...... Andreas skulle ju åkt tycker jag.
Egentligen ska jag inte säga nåt för jag såg inte Idol jag såg bara i aftonbladet igår att Daniel hade åkt....

Igår var vi på Lisebergs julmarknad. Mysigt värre....
Jag köpte brända mandlar, brukar det när jag går på marknader.
Det tråkiga var att det var jättemycket folk och att det började regna efter ett tag.
På förmiddagen igår var vi på Second hand också för att Kerstin brukar jobba i cafee't där på lördagar.
Vi köpte några fina glass - skålar.

Idag ska vi åka hem. Tråkigt. Jennie & Tobbe skulle nog komma hit och äta tror jag.
Ja, och sen tror jag inte vi ska göra något annat.

Hejdå!

Premiär!

Idag hade jag fysikprov. Tror att det gick sådär. Jag blandade ihop några saker.
Efter skolan åkte pappa, jag & Julia till Örebro :)
"Nya" Krämaren öppnade idag med b la Zara.
Det var ungefär som jag tänkt mig.
Det var ju självklart lite extra för att det var första dagen också. Fantastic four var där och sjöng (4 killar, dom var med i Talang 2007) och så fick man tårta och cider men jag tog ingen för det var så himla mycket folk.
Eftersom jag inte åker till stan så ofta så passade jag på och hämta ut ansiktskrämen som man fick från Glamour - tidningen på Indiska men det var slut :(
Köpte 2 scrapbookgrejer iallafall. 2 som jag hade råd med...... :P

Vad har ni gjort idag?

Smaskigt fika i skolan

Idag hade jag och mina två vänner (Ellie & Lajn) som vanligt slöjd och då vart jag klar med min lilla gris som jag har sytt med korsstygn. :)
Sen på mentorstiden åt vi tårta bara för att vi vann tårtjakten som var för ett par veckor sen :)
För övrigt så hade jag, Linn & Ellie bara 2/12 rätt på tipspromenaden så det var ju verkligen inte våran förtjänst att vi vann :P
Det var faktiskt ganska goda tårtor. Det var 6 st från klassen som hade bakat på hemkunskapen.
Det var en med choklad och nåt mer, en med banan och choklad och den sista var med smarties och sylt emellan.
Jag brukar inte tycka om tårta så mycket men det var gott!

Nu har jag läst igenom hela kapitlet i fysik som vi har prov på imorgon.....jobbigt!
Sen är det Bonde söker fru/man & Top model. Angående Top model så tror jag att jag hejar på Pia fast blir störd på att hon är lite självsäker, det är ju bara 4 kvar nu.
Hejdå!

Sammanfattning av dagen

Hej! Idag har vi typ inte gjort nåt speciellt. Det vanliga....
På SO:n lyssnade vi på två redovisningar och antecknade. Igår redovisade min grupp om Amerikanska revolutionen.
På musiken försökte vi läsa i ett häfte som vi fick men eftersom dom flesta killar i min klass fortfarande är på...... en ganska liten nivå så kom man inte så långt i det häftet. Min lärare satt i rummet bredvid för att vi en och en skulle gå in och spela gitarr för henne, det var som ett prov.
För en stund sen kom jag hem från scouterna. Det var en lek som hette 63:an som vi lekte och den gick ut på att: först vart vi indelade i grupper (jag var med 2 killar), varje grupp skulle börja slå en tärning. Vi fick 2 första gången och då skulle vi springa runt och leta efter en lapp som det stog 2 på och någonting man skulle göra t ex sjunga en sång. Efter man hittat lappen och gjort saken skulle man slå tärningen igen och plussa ihop det tidigare talet.
Vi fick ju 2 första gången + 5 andra gången = leta efter lapp nr 7. Det fanns 63 lappar och den som kom till 63 först vann. Det var ganska kul.

Förresten så vill jag säga Grattis! till moster Linda som fyller år idag!

Hejdå!

Fin liten rosa klänning

image298

Fanns i blå & beige också.
Urban O


Jag blir trött på dom här rubrikerna!

Hej! För en gångs skull så döpte jag inte det här inlägget för Dagen (vet inte om det här var sån mycket bättre rubrik).
Idag började vi skriva deckare på svenskan, kul! Jag vet ungefär vad min ska handla om ;)
Idag började vi bara med att planera hur den skulle vara.
Det blir nog bra får jag hoppas :)
Sen, nyfiken som jag är, tittade jag på dom 2 kommande avsnitten på Andra avenyn förut :)
Spännande!
Vet inte vad jag ska göra nu, har ju fysikprov på torsdag så det är väl bra om man kan det.

Hejdå!

Dagen

Hej!
Idag har jag inte gjort så mycket.
Scrappat, spelat sims och nu ikväll följde jag med Julia till hennes simning och tittade.
Snart är det Andra avenyn och efter det är det väl inget mer, tror jag....?
Idag åkte också Mio & Linda hem.

Lite förändringar i mitt rum

Eftersom jag håller på och städar i mitt rum så tänkte jag att jag kunde byta lite affischer och tavlor.
Så här såg det ut innan;

image296

* Affisch, Funtasie
* Ramar, IKEA
* Kort, IKEA
* Ängel, Funtasie

Och så här blev det;

image297

* Affisch, Funtasie
* Ramar, IKEA
* Kort, IKEA

Öppet hus

Igår i skolan bestämde vi på svenskan att vi inte skulle ha teatern. Jessie, som var Pippi var sjuk.
Men ingen ville vara Pippi så då gjorde vi om lite.
Vi hade bara andra akten "I skolsalen". Först var en tjej i min klass Pippi ett tag och sen sa hon helt plötsligt att hon inte ville vara längre (det var uppgjort) så då satte hon peruken på en annans huvud så fick den vara Pippi. Det var några stycken som fick turas om.
Det vart ju lite misslyckat kanske......
Efter det var det fikapaus. Fullproppat i cafeterian!
Sen började vi igen och då var det lite frågesport. Frågorna var ifrån Astrid Lindgren - spelet Tjolahopp!

Sen var det väl inte så mycket mer. Det var förresten inte så många föräldrar där och inte elever heller från min klass.
Hejdå!

Paris nya frisyr

image295

Punkare eller tant? Numera punkare.....
Jag gillar det inte!.......

Igår

Jag har varit dålig på att blogga på sistone tycker jag! Fy, fy......!
Igår på gympan åkte vi skridskor men jag och mina vänner (Linn & Ellie) var inte med.
I mitt fall hade det nog inte varit så kul för dom andra och sett "Bambi på hal is" :P
Vi såg våran gamla lärare där också :)
På scouterna spelade vi in en låt som dom i min patrull hade skrivit en gång jag inte var med.
Vi är 6 st i min patrull, 3 tjejer & 3 killar. Alla sjöng inte samtidigt utan tjejerna började och spela in och efter var det killarnas tur. Logiskt.
Låten handlade om ett läger vi en gång hade varit på.

Hejdå!

Funtasie

Idag kom Funtasieboxen! Robyn - boken var det en repa mitt i så den var lite sne så pappa ringde och beställde så jag ska få en ny :)
Det här fick jag;

* Robyn 8 - Lugnet före stormen (bok)
* Vän med vargar (bok)
* Ett häfte med 8 olika affischer
* En ask med 4 ögonskuggor
* Sminkväska
* Plastficka
* Samlarkort
* TL - Magasinet
Överraskning; Bökmärke

Dom här sakerna kommer nästa gång;

* Vem är den skyldige? (bok)
* Vilken tokig vecka (bok)
* Snöstormen (seriehäfte)
* Hårklämma
* Julkort
* Star Academy (PC - spel)
* Samlarkort
* TL - Magasinet
Överraskning!

Fars dag!

Idag är det ju Fars dag och det har väl ingen missat.
Julia & jag uppvaktade såklart pappa med några presenter.
Idag ska vi åka till Marieberg, räkna inte med att jag köper nåt :P
Skriver mer sen.....

Nu är hon stor

image294

Jag gillar hennes stil skarpt!

Jag & Mio

   

Hade glömt att publicera det här inlägget efter att vi varit i Borås.
Det här är alltså hos Mormor & Bertil.

Besök

Idag på slöjden vart jag klar med en.... ja vad ska man säga..... en vit & blårutig duk till Ludde som jag har sytt. Han ska ha den runt halsen. Jag blev klar med den ganska tidigt på lektionen så eftersom jag hade tid över sydde jag ett L på den också (bild kanske kommer).
Efter skolan var Mio & Linda här. Jag visste att dom skulle komma idag men inte så tidigt.
Eftersom Mio kryper nu så måste vi ställa hans vagn framför trappen så han inte klättrar upp, vi måste ta bort Luddes & Snövits matskålar, vi måste ta ut lite kastruller ur skåpen som han får leka med & till sist låta honom få leka med tv - dosan. ^^,
Sen är det tv :)
Jag såg inte Isprinsessan (som jag skrev att jag skulle se förra veckan), och ikväll kommer del 2.
Vi ska spela in det och se del 1 & 2 imorgon tror jag.
Idol & Fredag hela veckan ska jag iaf se :)

Puss & Kram!

Mitt i Top model

Hej! Håller på att titta på Top model Sthlm nu, det är reklam.

Igår hade jag utväcklingssamtal mitt i Tårtjakten.
Ellie, Linn & jag gick tipsprommenad utan frågor. Ja, vi hamnade efter klassen som skulle ta ner alla frågor på nåt konstigt sätt.
Igårkväll var det scouterna också. Mörkerspårning i Sommarhemmet.
Det gick väl sådär för Ellie & mig och skrämmas.

Hehe! Nää, nu ska jag gå, Hejdå!

Roberto Cavalli för H&M

Ja, på torsdag börjar Roberto Cavalli's dam - & herrkollektion säljas på H&M!
Frågan är om det kommer bli en hit, liksom Viktor & Rolf's kollektion förra året.

Läs mer
här!

Hej hopp!

Hejsan! Idag började skolan igen efter det  l å n g a lovet!
Den här veckan har vi Astrid Lindgren - tema. I vår klass ska vi göra en Pippi Långstrump - pjäs :)
Jag ska vara Annika.
Nyss scrappade jag :) Jag gjorde en med mig själv på & en med Ludde.
Julia fick också göra en. Vart ganska fin.....

Hejdå!

Nu kan jag börja

Idag åkte jag, Julia & pappa med farmor & farfar till Elgiganten.
Julia & jag tittade runt där. Provade en massagestol :P
Jag såg ett scrapbook - kit där. Jag = frågetecken.
Varför har dom sånt i en sån här affär tänkte jag. Jag visade pappa det och han sa att jag fick det! :)
Jag ville ge han pengar sen när vi kom hem, eftersom jag inte hade med mig det men han ville inte ta emot det.
Nu kan jag alltså börja scrappa :)
Det var ett litet album men det gjorde inget, man kan ju börja med det.

Dagen

Hej! I förmiddags städade jag Irmas bur och var ute med henne i koppel en sväng.
Nåt mer roligt har jag inte gjort idag.......
I kväll är det tv, tv & tv!
Först är det Postkodmiljönären men det kan man lika gärna hoppa över, det är inte så viktigt.
Sen är det ju Idol, vad är temat för kvällen?
Sen börjar ju den nya serien (i 2 delar), Isprinsessan på svt1. Det börjar kl. 21.00 och Idol slutar 21.30 (tror jag) men jag ser nog Isprinsessan.

Japp! Vad ska ni göra ikväll?

Den lilla svarta

    

Asos

Bara för att det är halloweentider

image284

Tandläkaren

På förmiddagen var jag hos tandläkaren.
Jag ska troligen ta bort en sena under överläppen så att tänderna växer ihop, har ett mällanrum där framme.

Nu vet ni det! Vad ska ni göra idag?