New moon posters


Bella och Cullens...


Volturi...


...coh sist men inte minst - The wolfpack! Varje gång jag ser dom tycker jag alla ser ut så som jag tänkte i boken, nästan... alla är ju jättelika varandra iallafall!

Alice in Wonderland



Ni kanske har hört att Alice i Underlandet kommer snart i en ny otecknad version?
Jag tycker det ska bli väldigt kul att se denna fantastiska, lite halvläskiga film otecknad....
Inte minst för att Johnny Depp spelar Den galne hattmakaren =)
Den vita kaninen spelas av Michael Sheen som också kommer spela Aro i New moon. Anne Hathaway spelar en av drottningarna (det finns tydligen två).

Robert Pattinson hälsar till oss


Ojojoj!



Riktigt bra affischbild tycker jag! Förmodligen omslagsbild...

090921

Hejsan hoppsan!
Idag har allt rullat på som vanligt i skolan. Går ju bara tre dagar den här veckan :)

Stör mig så på Kommisarien och tystnaden. Under veckan hade dom ju visat jättebra skådespelare på trailern till kommande filmen - ingen av dom var med i gårdagens film...
Måste se Doobidoo och Skavlan som jag missade i fredags. Ska göra det sen genom SvtPlay (fiffigt ;)...

Läste att en av motorcykel-killarna i Flickan som lekte med elden hade dom dubbat från skånska till stockholmska. Jag tänkte inte alls på det när jag såg filmen, dock hade inte han någon stor roll och han sa inte så mycket. Det är ändå ganska dåligt gjort tycker jag...


Sunny Day!

Då var det söndag igen! Helgen går alldeles för fort...
Nästa vecka är vi lediga torsdag och fredag och veckan därpå har vi några prov.
Det blir nog att plugga den lediga tiden.
Ikväll är det Mannen under trappan, Kändisdjungeln och Kommisarien och tystnaden. Det sistnämda är så dåligt att det är bra. Tittade på det första avsnittet igår som jag hade spelat in. Stör mig rejält på att det är dubbat. Det är ju ingen speciell handling heller. Man kan lika gärna titta på någon gammal Beck-film.... Tyvärr så måste jag ge kvällens film en chans, det blir väl att spela in.
Kändisdjungel-träsket har jag redan fastnat i så det är ingen idé att sluta titta på.
Det blir alltså en kväll framför dum-burken.

Funderar på att bli mer aktiv på bloggen...

Flickan som lekte med elden

I FREDAGS såg jag den! Filmen jag väntat på i kanske 2-3 månader!
Jag har tänkt på om det är något annat jag sett fram emot så här mycket. Jag kom fram till att när vi skulle se Mamma Mia - musikalen längtade jag också som bara den.
Nog om det.

Det var fullsatt i biografen och alla hade skyhöga förväntningar på filmen där Lisbeth Salander står i centrum.
På något sätt ångrade jag nästan att jag hade lyssnat på boken innan, det var så många smådetaljer som inte stämde som man störde sig på.
Filmens/bokens minus är Paolo Roberto! Han är så stolt, så enormt störande.... OCH INGEN SKÅDIS!
Filmen var annars ungefär som jag trodde. Tyvärr gick det lite väl snabbt ibland i handlingen.
De här små karaktärerna stämde ganska bra med boken. Och det var tur...
Jag ser fram emot serien som kommer innehålla mer material.


Noomi Rapace var lika bra den här gången som i första filmen!

"Lisbeth Salander återkommer till Sverige efter en längre tids vistelse utomlands. Tack vare finansmannen Wennerströms pengar har hon det bättre ställt än någonsin, men hon återvänder till ett Stockholm där hon inte längre har familj eller vänner. Lisbeth är helt ensam i världen. En rad dramatiska händelser inträffar som får Lisbeths mörka förflutna att göra sig påmint, och när hon dras in i en mördarjakt där hon själv är villebråd bestämmer hon sig för att göra upp med det förgångna en gång för alla. Hon ska straffa dem som förtjänar att straffas.
Samtidigt har Mikael Blomkvist på Millennium fått korn på hett nyhetsstoff. Journalisten Dag Svensson och hans sambo Mia Bergman kan visa avslöjande fakta om en omfattande sexhandel mellan Östeuropa och Sverige. Många av de personer som utpekas i traffickinghärvan har högt uppsatta positioner i samhället.
När Dag och Mia blir brutalt mördade och misstankarna riktas mot Salander bestämmer sig Mikael Blomkvist för att driva sin egen utredning. Han upptäcker snart ett samband mellan morden och traffickingtemat. Den fruktade Zala, vars namn ständigt förekommer i utredningen, visar sig dessutom ha kopplingar till en viss Lisbeth Salander..."
Bokens baksida!

 Betyget blir förstås 5/5 hallon!

New moon - trailer 3


Igår (inatt) var det ju MTV Video Music Awards och Kristen, Robert & Taylor var där och presenterade en ny New moon-trailer! Enligt mig är det den bästa och nu börjar det ju verkligen dra ihop sig till november....

Äcklig & varm

Rubriken är inte så tillfredsställande.
Nu ska jag gå och duscha för att jag är - äcklig & varm.
Har precis haft konditionstest genom ekoparken....
Det är varmt ute idag och solen skiner.
Jag hade min tredje sovmorgon den här veckan idag.... Nästa vecka ska grupp 2 dvs N-Ö ut till ekoparken och leta insekter.
Jag skriver detta inlägg enbart för att sen ska jag göra läxor och jag har liksom... dragit mig lite ifrån den... den är så jobbig.
Skulle behöva städa hos Irma också men det får jag göra imorgon...
Skulle behöva städa mitt rum också men det får jag göra i helgen...

Nu ska jag inte besvära mig mer, hejdå!

Satan i gatan!




Svinalängorna

I morse lyssnade jag färdigt på Svinalängorna av Susanna Alakoski.
Boken ska ju så småningom bli film så därför lyssnade jag på den nu.
Jag tyckte den var ganska bra. Jag längtade aldrig efter den men den var ändå helt okej.
Boken vann Augustpriset för Årets svenska skönlitterära bok 2006!



"Leena har två bästa vänner. Åse är nästan den enda hon känner som inte har en pappa som super, men hennes mamma brukar bli full så det jämnar ut sig. Riittas pappa är full nästan varje dag.
Ett nybyggt bostadsområde i Ystad fylls på 60-talet av invandrarfamiljer och låginkomsttagare. För Leena och hennes finska föräldrar är den nya lägenheten höjden av lyx: tre rum, balkong, parkett. Av kommunen får kvarteret snart namnet Svinalängorna.
De brandgula trevåningshusen blir en samlande plats för Susanna Alakoskis roman om Leena, som klarögt och fartfyllt berättar om sig själv, sina föräldrar och grannar och alla de dråpliga och drastiska händelser som utspelar sig runt henne. Men skrattet fastnar i halsen när denna barndomsskildrings verkliga karaktär börjar skönjas.
Leena, hennes syskon och vänner kastas i skrämmande ryck mellan perioder av skenbar ordning och fullkomligt kaos, och när boken är slut har vi tagit del av en skakande berättelse om klassamhälle och barns utsatthet och överlevnadskraft."

 3/5 hallon

2x Chanel


Den 18 september har Coco - livet före Chanel svensk premiär och Audrey Tautou spelar Gabrielle "Coco" Chanel. Jag skulle vilja se den men det finns en liten detalj man stör sig på och det är att till vintern har ytterliggare en Chanel-film premiär; Coco Chanel & Igor Stravinsky. Där ska Anna Mouglalis spela Chanel och den filmen kommer mer handla om hennes kärleksliv. Det är störande att det är två olika skådespelerskor som ska spela Chanel. Jag ser mest fram emot den försnämnda filmen...