Dagens Outfit

image23


Grå tröja med tryck, BikBok

Svarta stuprörsjeans, BikBok

Svart linne (under), BikBok


En liten lista

Använder du mycket smink?

Nej, inte så mycket men jag använder smink varje dag.

Hur mycket använder du?

Mascara, kajal, brunt puder (eller brunkräm), rough.


Hur lång tid tar det för dig att göra dig iordning på morgonen innan du går hemifrån?

Ca 40 minuter.

Har du alltid väska med dig?

Ryggsäck till skolan, handväska när jag shoppar.


Vilken färg?

Jag har flera handväskor men jag har 2 som är favoriterna; den ena är i guld och den andra är svart.


Var köpte du den?
Guld; BikBok   Svart; Fått


Har du en Louis Vuttion-väska?

Nej tyvärr, men vem vill inte ha en?


Har du nagellack?

Japp, just nu rosa!


Hur ofta fixar du naglarna?

Jag hatar och ha långa tånaglar så jag brukar klippa dom när det är dags, en gång i veckan eller nåt.


Gillar du manikyr?

Har inte haft det.


Gillar du pedikyr?
Har inte haft det.



Var klipper du dig?

Det heter Hårstudion.

Plattångar du ditt hår?

Nej, inte så ofta. Jag brukar locka det när det är fest.


Hur många par skor har du?

Vet inte!


Vilka är dina favoritskor?

På sommaren har jag ett par svarta med svarta paljetter på, men dom börjar och säga sitt nu :(
Annars gillar jag alla mina skor :)


Använder du högklackat?

Har bara ett par.....


Var köper du de flesta av dina kläder?
BikBok




Våga båga

image22



1; 2 230 kronor, Dolce & Gabbana/Contacta. (vita)
2; 1 410 kronor, Ray-Ban/Synsam. (röda)
3; 1 490 kronor, Initium/Contacta. (blåa)
4; 59,50 kronor, H&M. (blåa)
5; 2 500 kronor, Penguin/Stureoptikern.(vita)
6; 79,50 kronor, Glitter. (röda)
7; 2 390 kronor, Dior Homme/Sunspot.(vita)
8; 2 650 kronor, Gucci/Stureoptikern. (röda)
9; 129 kronor, Gina Tricot. (vita)
10; 1 199 kronor, Pilgrim/Sunspot. (blåa)


Det här kommer från Aftonbladet. Vilka bågar är era favoriter?

Dagens Outfit

image21

Grå kofta, BikBok
Svart linne under, BikBok
Vita byxor, BikBok

Dagens Outfit

image20

Vit tröja, BikBok
Svart linne (under), Kapp Ahl
Mörkblå Fuzzy - jeans (julklapp), Carlings

Smink

image19

Köpte den här härliga nesesären med smink i från FACE Stockholm i höstas!

* Rouge
* Highliter
* Ögonskugga
* Läppglans
* Eyeliner
* Spegel

Hur tycker du man ska sminka sig nu i vår och till sommaren?

Är det vår eller?

Hej! Märkte att det snöade igår..... helt otroligt!
Idag när jag cyklade till skolan var det snö på en bil också har jag börjat använda vantar på morgonen när jag cyklar.

Jag vill att det ska vara varmt och skönt!....
Längtar till sommaren!
365 SUNSHINE - MQ

image18

Älskar den här bilden! Tagen av min pappa för länge sen men jag gillar den :P

Dagens Outfit

image16       image17

Vit tröja, Wear It Company
Jeans, BikBok
Halsband - "fågelspegel", BikBok

Dagens Outfit

image15

Randigt, rosa linne, BikBok
Vitt linne, BikBok
Lee - Jeans, Carlings

Dagens Outfit

  image14
* Svart tröja med ficka fram och luva bak, BikBok
* Lila linne (under) med volang nertill och lite i ryggen, BikBok
* Jeans som är lite förlånga så jag har satt gummisnoddar nertill ;) , BikBok

Som ni märker så är jag nästan stammis på BikBok! :P

//Fanny

Vill skriva om nåt nytt

Hej hopp! Tänkte börja med nåt nytt!

*  Veckans skvaller (om vad som händer i kändisvärlden)

Dagens outfit

*  Dagens tv - tips

* Ladda upp lite vårbilder (då får jag vara ute varje dag, vitlök som jag är)


Har ni nåt tips på vad jag ska skriva om? // Fanny

Lite skoj

Lyssnar på just nu: Radio, Rix Fm!
Jobbigaste skolämnet: Inget är speciellt jobbigt men det kan gå riktigt segt på Spanskan med mer.
Favoritcafé: Vet inte. Det finns många bra! ;)
Favorittidning: Bl a; Frida, Klick! (varje fredag med Aftonbladet!) Typ tidningar med skvaller, mode & kändisar!
Största som händer i sommar: Det vanliga, men hoppas på en semester med Jessie <3
Favoritplagg i garderoben just nu: En grå kofta, en grå lång topp med tryck.
Längd: 1,70
Byter gärna garderob med: Kändisar har ju sån bra klädsmak så nån kändis antar jag! ;P
Vanligaste färgen på mina kläder: Mörka jeans, svart, färgad tröja/tröjor.
I sommar kommer jag gå klädd i: Allt somrigt! Inte för varmt.....
Men absolut inte i: Termobyxor och jacka XD
Min yngsta kusin heter: Mio
Favoritmodellen just nu: Vet inte, det kommer ju upp nya face hela tiden :P
Byxa eller kjol? Byxor kan man använda året om, men jag tycker ändå om både och.
Så många skor har jag: Ingen aning!
Sminktips till allmänheten: Nu till våren är det fint med ljus ögonskugga, det känns somrigt.
Om du fick ett plagg/ en väska/ ett par skor gratis, vad skulle du välja?: Det var ett svårt val men jag tar nog väska <3
Senast utlästa bok: En som heter Afrodite och döden som jag läste i skolan när vi var bokjury. Hemma var det Som dag och natt.
På rasterna i skolan: Är mest i cafeterian med friendsen.
Mitt rum kan beskrivas som: Ja, nu har jag precis dammat men annars skulle jag säga dammigt. hehe Nä men det är väl färgglatt. =)
Mig själv med tre ord: Shiit, typ; snäll, rolig omtänksam.
Jag tränar: Ingenting typ.
Jag ville bli när jag var liten: Allt möjligt. Sångerska, pianist mm
Pluggade på universitetet/ högskolan (funderar på att plugga i framtiden): Vet inte än..... : /
Linje på gymnasiet: Mode & design


Allt för mig! Kopierade detta från
Ellie

Hemkomst

Hej, hej!

Kom hem från Sälen för ca 1 timme sen. Vi var där med Min morbror Magne hans fru Eva & min kusin Alice.
Vi är i en stuga där som vi är i varje år och det är min mammas fasters... nånting.
Julia hade med sig en rockring och det kan man ju tycka är onödigt att ha med sig i fjällen men... men! Alice och hon rockade hela tiden och lyssnade på Melodifestivalsskivan. Alice tycker bäst om Cara Mia med Måns & Money med Elin Lanto så fatta att man har dom på hjärnan nu.
Har ju åkt skidor såklart också. Det är jättehärligt när solen lyser och det är skönt! Aah.....
I tisdags, onsdags & torsdags åkte vi i dom större backarna och sen i fredags bara i barnbacken för vi hade bara liftkorten 3 dagar och i barnbacken är det gratis. Hehe! Alice & Julia åkte också. Alice är ju för söt när hon åker, hon är bara 4 år.
I torsdags hände ju lite pinsamheter också.... naturligtvis i liften. Säger inget mer!.....
Idag (lördag) när vi åkte hem så stannade vi hos morfar & Sirpa (morfars fru), som vi även hade gjort på ditvägen! hehe Vi träffade ju förstås Sindra också (lilla hunden) och hon är jätte söt! Dom har haft en likadan hund förut som hette Charlie men dom fick avliva honom :(
Vi har ju dvd i bilen så Julia & jag tittade på OC på hemvägen (även på ditvägen). Jättebra!

Tänkte skaffa PRO på lunar förut men det var ju upptaget som vanligt! Och jag har inga pengar på mobilen :(

image12image13 Sindra!

Sälen i morgon

Hej, hej!
Imorgon åker vi till Sälen och ska vara där till lördag så jag kommer inte kunna skriva tills dess :(

Idag var vi och grattade farmor för hon fyller 65 år idag. Man kan väl säga att det var fullt hus för några av mina (äldre) kusiner var där och sådär.

Jag vill ha "The Sims 2 - Året runt"! Julia (lillasyster) som fyllde år i fredags fick det. Jag tycker ändå att det är onödigt om jag köper ett för då har vi ju 2st. Men jag får spela lite också, förresten är det ju bättre och spela på pappas dator (som jag sitter vid nu) än min. Min skärm är ganska antik, hehe!

Puss & Kram!

Påskafton

image11
Har hittat bilden på Google.

Ballerina

image10 Dom här söta ballerina skorna är ju bara såå söta <3
Jag skulle vilja ha dom men just nu tillåter inte min plånbok det! hehe Förresten har jag ett par ballerina skor från förra året och det är ju inte nåt fel på dom men dom här är ju så söta! Finns även med zebra - mönster på Skopunkten.
                                                                  

Lite nytt

Hejsan!

I onsdags var ju vi på Marieberg. Köpte presenter till Julia (lillasyster) som fyller 9 år idag!
Men framför allt så har jag ju köpt säsong 2 & 3 på OC nu! Har börjat titta! :)
Jag har ju sagt att jag har presentkort kvar på BikBok (sen i julas) så jag hittade några fynd!


* Ett par vita tights! Jag har ju svarta men lixom det är VÅR!
* En svart kortärmad tröja med en luva på :P
* Ett grått kortärmat linne som är ganska långt, med en "gubbe" på!
* Ett lite underligt halsband som var som en spegelbit formad som en fågel med guldkedja <3

image9Sen köpte jag ett neonrosa nagellack som jag ska ha till allt svart & grått!


Flowerbomb

image8 Den vill jag ha! :)

Tittat klart....redan?

Hej, hej!

Sorgligt värre!
Jag tittade klart på min älskade OC - box igår! Jag vet vad ni tänker... REDAN? Jag fick den ju i måndags.
Men det är ju sååå bra! Nu kan jag inte köpa säsong 2 förän på onsdag för då ska vi in till Örebro... ska köpa säsong 3 på samma gång då tror jag.
Förstås kunde jag inte hålla mig tills jag köpt säsong 2 så jag gick in på kanal5.se och läste vad som hände. Man kan ju läsa vad som hänt i alla programmen där. Det är ju inte samma sak som att se det men,men.

Nästa vecka åker vi till Sälen. Det är verkligen svårt att tro att det är snö där nu men det är det . Ett år såg vi en som åkte skidor i shorts och t-shirt så det funkar väl ;) haha
Den här veckan är det påsklov också så det blir låååååååångledigt för mig med andra ord!

Hejdå, darling!