Trailer - Mamma Mia!


Filmtajm!

Idag var jag med Linn. Jag fick en födelsedagspresent av henne, papper till scrapbooking och en brun chalk.
Vi tittade på film hela dagen. 4st faktiskt. Vi åt ju emmellanåt också.
En av filmerna vi kollade på var Evan den allsmäktige. Tycker nog att Bruce den allsmäktige är roligare då...

Hejdå!

Födelsedag!

Hej! Idag fyller jag 15 år.
Fick presenter i morse och efter det åkte vi till Sveas i Kumla och åt frukost.
När vi kom hem låg det ett paket i brevlådan till mig också :)
Ikväll kommer farmor, farfar, farbror och faster.

image429
På café Sveas i Kumla. Det är för övrigt marshmalows i chokladen med vispgrädde...mmm...

Blake Lively + hund

image428
Blake "Gossip Girl - Serena" Lively med en fluffig liten hund

Parlamentet 24/3


Dagen

Hej!
Idag har jag inte gjort nåt speciellt. Bara varit hemma.
Förut var det ju Parlamentet med Björn Gustafsson i spetsen.
Han ägde som vanligt, speciellt när han var lättstött och det faktiskt kom en och annan tår...
Det nya stjärnskottet Soran Ismail var ju också rätt rolig.
Kollade på Wallander - Fotografen också...

Godnatt!

Irene Huss - Den krossade Tanghästen

För någon dag sen såg jag den nya filmen med Irene Huss.
Jag tyckte att den inte var lika bra som den första filmen Tatuerad torso. Det var inget oväntat som hände, ingen "jätte"spänning.

image424

"Den välbärgade Richard von Knecht faller från en balkong och landar på en taxi på gatan. Det enda ögonvittnet är hans egen fru som lamslås av skräck. När kriminalinspektör Irene Huss kommer till platsen visar det sig snart att det som såg ut som ett tragiskt självmord i själva verket är ett brutalt mord på en av Göteborgs rikaste män. Och det följs av fler mord. Spåren leder Irene Huss in i en farlig värld av kriminella mc-gäng, droghandlare och utpressare. På hemmaplan utkämpar hon en annan fight; hennes upproriska dotter Jenny har en ny pojkvän med starka nazistiska åsikter. Irene Huss är en karismatisk och modern kvinna som tidigare varit europamästare i Ju-jutsu. 38 år gammal är hon mitt uppe i karriären som kriminalinspektör, men hanterar samtidigt ett hemmaliv med make och två tonårsdöttrar."

 3/5 hallon

Källa: Lovefilm

Påskdagen

Hej!
Iförmiddags var mamma, jag & Julia på en Gudstjänst. Har varit på 5 / 10 nu. Måste gå på 10 gudstjänster inom konfirmationen (som jag säkert har skrivit förut).
Idag måste jag göra rent i Irmas bur = kallt kommer det vara.
Igår var vi hos farmor & farfar och åt påskmat. Julia och jag satt och kollade på film nästan hela dagen - Beck och Wallander.

Hejdå!

Glad Påsk!

image423
Mitt Påskägg! Extra många sweet heart - hjärtan ;)


Första bilden på tvillingarna

image421
Mamma Jennifer med tvillingarna Max & Emme.

Skärtorsdag

Hej allihopa! Idag är det Skärtorsdagen (men dagen har ändå inte varit rosa).
Idag var det meningen att vi skulle ha Engelskaprov men min Engelskalärare är fortfarande sjuk så vi hade inte det. På den håltimmen gick Ellie, Linn & jag hem till Linn.
Har ni ätit chips på nån lektion nån gång? Vi gjorde det på Spanskan idag för att min lärare ska vara pappaledig. Han bjöd på chips, salta pinnar och saft. Träffade den nya läraren då också.
Ellie och jag var på en Gudstjänst förut, det var istället för Konfa.

Sen blir det film tror jag...
Hejdå!

Sofi Fahrman - outfit februari

image420
Då var det dags igen! Sofis outfit's. Jag älskar ju bara den blommiga toppen på bild nr 4, därför är det min favorit.

Vilken outfit tycker du bäst om?

Dagen

Idag har vi inte gjort nåt speciellt i skolan. Vi har en vikarie eftersom båda våra mentorer är sjuka.
Förut skrev jag klart praorapporten som vi ska ha gjort klart den här veckan om praon.
Det är bara imorgon och sen är det påsklov! Skönt...

Ikväll är det TV-Stjärnan (näst sista avsnittet) och efter det Morgonsoffan (med allas vår lille ungdomsreporter i spetsen)!

Hejdå!

Åsikt om Swebuss


Se även hela intervjun i ett annat klipp.

Solstorm

Har tittat på filmen Solstorm nu. Man har ju hört att den inte alls ska vara nåt bra.
Jag tycker att den är sevärd. Jag trodde att den skulle vara sämre.

image416

"I hjärtat av Kirunas andlöst vackra vinterlandskap mördas frikyrkopastorn Viktor Strandgård. Han ligger på rygg i Kraftkälla Kyrka och ser norrskenet genom de enorma takfönstren medan hans liv tynar bort.
Rebecka Martinsson, en ung ensamstående advokat i Stockholm, får ett telefonsamtal från sin barndomsvän Sanna. Hon har just funnit sin bror brutalt ritualmördad i kyrkan och vädjar om Rebeckas hjälp. Informationen hämtad från discshop.se! Beställ före 16.00. Leverans nästa dag. Motvilligt återvänder Rebecka till sin barndomsstad och sina traumatiska minnen av suggestiv åtrå och beundran för frikyrkans karismatiska ledare som hon med stor möda gjort sig fri ifrån.
Rebecka dyker djupare in i mordmysteriet och det leder henne mot en blodig upplösning. Skuld och hot faller tunga över Kiruna i takt med snön och mörkret."

   3/5 hallon

Källa: DiscShop 

Slutade tidigare...

Idag hade vi bara NO, Matte och Svenska eftersom både SO - och Engelskaläraren var sjuka.
Jessie & jag var kvar och åt lunch (höll på att dö av hunger, överdrift).
Kollade klart på Solstorm är jag kom hem som mamma, pappa och jag började kolla på igår.
Nu ska jag väl bara fika eller nåt och sen måste jag göra Engelska... + att jag måste skiva praorepotaget.

Jaja, hej sålänge!

Hemma

Idag åkte vi hem. Mormor och jag var på en gudstjänst i förmiddags.
Vi har köpt Magne & Evas soffa för dom hade köpt en ny.
Den är brun.
Kollade på Melodifestivalen - Dagen efter, AA och Parlamentet förut.

Nu har inte jag nåt mer att skriva, skola imorgon....
Hejdå!

Finalen

Det blev alltså Charlotte perrelli som segrade! Låten var ju bra tyckte jag :)
Såg ni att Sanna skulle ha vunnit om juryrösterna inte var med? På det sättet är det ju dåligt att det blir olika...
Björn ägde ju som vanligt!
"Ibland är kärlek lätt, ibland en knepig grej. Ibland är det programledarens tjej, Tack allihop för all kärlek ni lagt, på festialens sista mellanakt!"
Kommer verkligen sakna hans mellanakter :'(
Man får väl hålla sig till youtube framöver.... ;)

image415

Slutet på cirkusen

Idag är det ju final i Melodifestivalen. Favorittippad är ju Charlotte Perrelli. Jag tycker hennes låt är bra men jag vill inte att hon vinner (hon vann ju faktiskt hela Eurovision -99 med Tusen och en natt). Hon är lite för mycket tycker jag.
Jag hejar på BWO tror jag. Jag gillade deras låt (fast det är äkta dom).
En av höjdpunkterna är ju förstås Björn (som jag tycker är vinnare). Ska verkligen bli kul att se vad han hittar på idag. Efter första deltävlingen skrev jag ju att han var ganska rolig och att jag saknade förra årets saga, glöm det! Han äger!

Ja, vi får väl se hur det går ikväll...

Prao dag: 10 - sista dagen

Idag efter Linda, Mio och jag hade gjort oss iordning gick vi till mormor för att hon skulle följa med mig att köpa fika som jag ska bjuda dom som jag praoar med. Det blev bautastora chokladmuffins!
Jag skrev lite på datorn och sen fikade vi. Jag fick en present (jag hade valt ut den själv), en liten träfigur som en ängel och den håller i en ros. Fick även ett kort.
Sen när mamma, pappa & Julia kommer ska vi väl gå dit så får dom se hur det ser ut.
Nu har jag slutat!

Hejdå!

Prao dag: 9

Då var näst sista praodagen avklarad och jag blev klar med att skriva alla cd-skivor (puh).
Jag fick sluta tidigare för att det har varit lugnt med folk hela dagen och jag hade inget mer att göra just nu.
Imorgon ska jag ta med nåt gottegott och bjuda på för att det är sista dagen.

Ikväll ska jag sova hos Linda. Vet inte vad vi ska göra, nåt kul blir det väl.
Imorgon kommer mamma, pappa & Julia. Vi åker hem på söndag.

Hejsvejs!

Prao dag: 8

Hej!
Fick börja skriva upp alla cd-skivor idag. Hann skriva ca 100st innan jag skulle på lunch. Efter hann jag drygt 50 till innan Linda kom och hämtade mig. Tyvärr hann vi bara gå ca 1 timme för att Mio skulle komma hem sen (han hade varit hos sin farmor). Jag köpte en present (för bra för att vara sann) till Julia och en svart liten skjorta på H&M för endast 98:-.

Vad tyckte ni om Morgonsoffan? Tyckte inte att programmet var någon "höjdare".
Ska fortsätta kolla ändå för jag vill se vad Benjamin hittar på ;)
Det var faktiskt inte det klippet jag trodde att det skulle vara (se inlägget under) med han som visades idag.

Nu ska jag gå och lägga mig, hejdå! titta en extra gång i brevlådan imorgon

Ett klipp från Morgonsoffan


Det är lite Linda Hammar över han när han visar tummen upp hela tiden ;)

Nytt program att bänka sig framför

Hej! Ska snart gå till "jobbet". Har duschat nyss...

Ikväll på svt1 21.30 börjar ett nytt humorprogram; Morgonsoffan!
Se klipp
här! Ungdomsreportern Benjamin är ju bara för rolig.... ;)
Björn var ju även med på Robins i fredags för er som inte såg!

Linda & jag ska gå på stan idag så jag ska fråga om jag får gå tidigare från praon...

Hejdå!

Prao dag: 7

Idag har jag inte suttit vid datorn (vilket jag tyckte var bra).
Jag har istället skrivit upp namn på träfigurer som finns i affären och hur många det finns av varje.
Det var ganska kul. Efter jag hade ätit satte jag i etiketter i CD-fodral.

Linda & jag var på bio idag :)

Hejdå!

Juno

Ikväll var Linda & jag på bio. Vi såg filmen Juno.
Jag tyckte den var bra. Den slutade inte som jag trodde att den skulle...

image410

"Juno MacGuff är 16 och leder ett till synes bekymmerslöst liv, tills ett oönskat plus på en plaststicka skakar om hennes värld radikalt. Plötsligt har den lilla ungen en ännu mindre dito att tänka på, och i takt med att hennes mage växer lär hon sig också allt mer om vad det innebär att vara vuxen och ta ansvar."


    4/5 hallon

Källa: MovieZine

Angelina & Brad

image409
Kan det vara tvillingar på väg?

Prao dag: 6

Har skrivit in böcker på datorn idag igen, börjar bli van nu... Det blir rätt tråkigt efter ett tag.

Kollade på det nya programmet KockDuellen som var förut på tv4. Linda Bengtzing och Mattias Särnholm (snickare i Room Service) tävlade.

Fjuttigt inlägg det här blev då.....
Det roliga är att det här inlägget endast ska handla om praon.
Ska spela skipbo med mormor & Bertil nu...

Hejdå!

Igår var det söndag

Igår kom pappa & Julia hit över dagen och hälsade på. Mamma jobbade och kunde inte ta ledigt så hon följde inte med. Dom kanske ska komma till helgen igen, annars åker jag nog hem på fredag.
Linda, Mio & jag kom till Knalleland (köpcentrum) där Julia & pappa var. Där gick vi runt några timmar.
Dom åkte hem kl. 18.00 igen.

I lördags: Björn G var inte med (vilket jag tror alla blev besvikna på). Jag skrev ju att jag skulle sluta titta på Melodifestivalen om han inte var med. Glöm det jag måste ju se han i finalen OCH vem som vinner ;)

Ska snart gå och jobba nu, hejdå!

Nicole & dottern

image408
Nicole Richie med dottern Harlow!

Bad + scrapaffär

I förmiddags följde jag med Magne & Alice och badade. Vi var där när det öppnade och det var jättemycket folk.
Efter det skjutsade dom mig till en scrapaffär som ligger här i stan.

Forma Hantverk hette den. Det var ett enda rum men hade en del grejer ändå.
Den hade ganska mycket stämplar. Jag köpte faktiskt 5st + tillhörande grejer.
Köpte även några papper.
Jag ska be mamma & pappa slå in det så jag får det när jag fyller istället.
Efter jag hade varit där ringde jag Linda och då gick vi på stan tillsammans.
Jag köpte inget mer (vilket jag hade bestämt mig för).

Nu är jag hemma själv hos mormor & Bertil för dom är på kalas. Linda & Mio kommer hit senare och ska vara här hela kvällen.

P.S Kommer sluta titta på Melodifestivalen om inte Björn G är med ikväll. Det har ju stått tidigare i veckan att han inte ska vara med ikväll (arrgh). Han är ju så bra.... äkta min humor xD D.S


Försenat inlägg - Prao dag: 5

Igår var det fredag! Eftersom det var fredag fick jag sluta kl.14.00 (då jag går hem och äter så jag behövde inte gå tilbaka). Så jag jobbade inte så mycket igår.
Jag har ju tagit med mig scrapsakerna så jag scrappade en layout igår.


Har suttit och bläddrat igenom mormors bilder (som är samma som vi har hemma som hon har fått av oss).

image407
Stadsparken, Örebro... några år tillbaka.


Min önskelista

Om ca 3 veckor fyller jag år! Här är min önskelist i god tid;

* Garderob
* Cykel
*
Skor
* Scrapbookingsaker
- Skärmaskin
- Lim
- Glue Roller (sak som man drar med för att få klister, bra beskrivning?)
- Färgpennsset + svart glitterpenna
- Mini Gluedots (ploppar att sätta fast dekorationer med)
- Svart eller brun chalk

Det var det!
                                                                       

Prao dag: 4

Hej!
Idag gjorde jag typ samma sak som igår. Satt vid datorn och skrev in cd-skivor.
Blir tråkigt efter ett tag men efter en välförtjänt fikapaus går det bra igen.

Ikväll var mormor och jag hos Magne, Eva & Alice. Innan Alice skulle sova spelade hon och jag Dora - utforskaren - spelet. Det fick hon av oss i julklapp. Det är exakt som Fia med knuff bara att tärningen är inbyggd i mitten så man får trycka på plastbubblan så ändras tärningen (nån som fatta?), lite svårt att förklara....
På lördag kanske jag ska följa med Alice & Magne och bada. Linda, Mio & jag ska gå på stan då också om vi hinner. Då ska vi till scrapbook-butiken som jag har sett fram emot.
Idag gick jag lite på stan för jag slutade en timme tidigare.

Hejdå!

Prao dag: 3

Hej!
Vaknade imorse av att Mio höll på att "prata". Linda & han sov ju här inatt.
Mormor och han höll på och lekte i köket. Mio har en nallebjörn som spelar och pratar.
Den spelar Huvud, axlar, knä och tår och Mio diggar genom att gå runt, runt på samma ställe ;)

Idag fick jag mest sitta vid datorn och skriva in filmer och böcker.
Boktitel, författare, ämne (t ex biografi, skönlitteratur), förlag, ISBN nr, antal som finns inne och dagens datum.
Kl. 13.00 kom Linda, mormor & Mio och hämtade mig och då gick vi till ett ställe som heter Tant Grön och åt lunch.
Det är egentligen bara ett café men har mat också.

Nu ska jag titta på Gossip girl (om jag orkar) som mormor spelade in åt mig igår!
Hejdå!

Prao dag: 2

Hej! Idag gjorde jag typ samma sak som igår. Packade upp saker och prismärkte dom.
Idag sover Linda & Mio här. Vi tittade på en film som inte var så bra förut (tittade inte ens klart).
Bilden var liksom uppdelad. Skulle tydligen vara så och det var störande...

Hejdå! 

Prao dag: 1

Idag började jag praoa på bokhandeln Ord & Ton.
Jag vaknade vid 9.30. Efter 10 kom Linda efter att ha lämnat Mio på dagis. Kommer tyvärr inte att träffas så mycket eftersom jag slutar kl.18.00 när Mio sover. Till helgen ska vi träffas iaf.
Ca. kl. 10.50 följde mormor & Linda med mig till bokhandeln. Dom gick igen när det öppnade.
Jag fick inte göra så mycket i början, jag tittade mest runt i affären. Jag har väl skrivit att det är både bokhandel & café? Jag trodde att det skulle vara som ett café men det var mer att dom typ serverade kaffe. Det fanns liksom ingenstans att sitta och sådär. Igår skrev jag ju att det var presentsaker där inne och det fanns jättefina saker!
Änglar, nallar, stenar med ord på, cd - skivor och såklart böcker. Det fanns bara kristna böcker men det gjorde inget. Det fanns också jättefina tavlor, jag tror jag ska köpa en.
Personalen var också bra.
Det jag fick göra var; ställa cd - skivor i bokstavsordning, byta prislappar på några böcker, skriva in namn och adress på kunder på datorn, skriva titlar, författare, förlag mm i ett block för dom skulle göra nån katalog eller nåt, sen fick jag göra ungefär samma sak med cd - skivor.

Dagen har varit bra!

Har kommit fram...

Kl. 18.00 var jag framme i Borås. Mormor & Bertil kom och mötte mig.
Mormor och jag gick och tittade där jag ska praoa imorgon. Det var ju stängt men man såg mycket i skyltfönstret.
Det fanns andra grejer än böcker som typ presentsaker och sånt.
Det ska bli kul imorgon. Faktiskt så är jag inte så nervös, var mer nervös när jag skulle byta tåg idag men det gick som på räls ;)

Snart börjar AA...

Hejdå!

Lite av vad som står på schemat idag

Hej! Idag ska jag åka till Borås så det blir nog inte så mycket skrivande idag.
Tänkte att jag skulle se Gossip Girl som jag spelade in i tisdags men mamma hade visst råkat spela över det :(
Märkte att det heller inte gick att se på kanal5.se...
Idag fyller farfar år så vi ska dit sen.
Jag måste ta ut några bilder som jag ska ha och scrappa med sen för jag ska ta med mig scrap - grejerna.
Igår kollade mamma, pappa och jag klart på första säsongen (är bara 5 avsnitt) av Tusenbröder. Det är en serie som gick 2002 på tv. Jag hade glömt jättemycket. Mamma gillade den så att vi har letat efter den i affärerna men inte hittat den förrän nu. Den är jättebra tycker jag!

Puss & Kram

Melodifestivalen - deltävling 4

Då har man hört alla bidragen i årets Melodifestival. Så här tyckte jag om gårdagen;

Niklas Strömstedt hade ju inte nån speciellt bra låt, var tråkig och hade fula kläder.

Calaisa's låt var det väl inget fel på. Ändå inte så speciell...

Daniel Mitsogiannis tyckte jag var en blandning av Martin Rolinski i BWO och Mika till utseendet. Låten var dålig!

Linda Bengtzing hade väl den första låten i år som lät som en schlager, den lät väldigt mycket henne också.
Tänkte att hon skulle komma till finalen.

Nordman's låt lät också äkta dom. Johnsson & Häggqvist möter dom i Andra chansen...

Sibel's låt var ju värsta lugn. Trodde att hon skulle ha en låt med mer fart i.

Fronda var kvällens "Varför tittar jag på det här?".

Charlotte Perrelli visste man ju också skulle gå till finalen. Hennes låt var väl den bästa bland dom här.

Björn G äger ju alltid. Tyvärr inte lika mycket som de andra gångerna igår. Han var ju bra och så men jag skrattade mer de andra gångerna. Hoppas han kommer till Andra chansen och gör nåt kul.

Mums!

image405

Fannys bananasplit
* Vaniljglass
* Nougatsås
* Några "bananpengar"
* Karamellströssel
* Citronkex


Dagen har varit bra

Hej! Idag på förmiddagen åkte jag, Julia, mamma & pappa till Ica för jag ville så gärna gå och titta i den nya bokaffären.
Den var bra. Det var trångt och mysigt. Fanns väl några minus men annars var det bra.
Sen åkte vi till Kumla för farmor & farfar stod och sålde där på en loppis.
Det fanns ett lotteri (pengarna gick till kyrkan tror jag) och jag vann en tygväska, hehe!
Senare idag var vi och bowlade. Jag kom sist....arrgh, jag brukar vara ganska bra tycker jag men idag var jag dålig.
Julia vann (hade staket vilket jag också kanske hade behövt).
Nu ska jag packa eftersom jag åker till Borås imorgon.

Melodifestivalen sen...
Hejdå!