Båtresan

Nu tänkte jag skriva om båtresan, hade inte tid igår.

Det började i tisdags. Jag cyklade till skolan som vanligt. Hade först Spanska och sen idrott.
Efter lunchen slutade jag.
Farmor & Farfar skjutsade in mamma, pappa, mig & Krille (kusin 20 år) till Örebro. Träffade Camilla (Krilles tjej 17 år) där också.
Därifrån gick bussen som vi åkte med till Stockholm (båten går från Stockholm).
Jag fösökte läsa på bussen men kom bara till några sidor i boken jag började i. Det satt en tjej bakom mamma & mig som pratade hela tiden med en annan tjej så det var därför :/
Väl framme i Stockholm hade vi 2 timmars väntetid tills vi fick gå på båten så vi gick och åt.
När vi går på båten är det som en lång gång man går in i med glasrutor överallt, det stog en stor grej som man gick under och på den stog det typ Viking line eller nåt. När folk gick under den är det en som står där och tar kort (man kunde se alla bilderna dagen efter och mamma & jag gick tillsammans och vi har värsta öppen mun, nämen vi säger väl typ Hej eller nåt, man kan köpa dom också men vi gjorde inte det).
 På båten gick vi till våran hytt direkt. Mamma, pappa & jag hade ju samma.
Sen gick vi runt och tittade. Kl. 17.15 fick vi gå in på båten och 18.00 började den gå. 18.30 öppnade Tax Free - shoppen (en av höjdpunkterna). Det är en stor affär med allt möjligt; godis (i mängder), vin (och annat), kläder, väskor, smycken, smink..... ja, allt! På en annan båt jag har varit på har det varit som en gågata med olika affärer på sidorna, jag vet inte vad jag tycker är bäst.
Kl. 21.00 skulle vi äta buffe'. Så himla mätt blev jag (ändå drack jag inte någon dricka med kolsyra utan apelsinjuice, hehe). Sen gick vi och tittade på Lasse Stefanz (dansbandsgrupp) och det var jättemycket folk.
Tror inte att jag har varit på någon båtresa när det har varit så mycket folk!
Krille sjöng karaoke också, haha! Flickorna på tv 2 sjöng han. Pappa filmade med digitalkameran men det vart inget ljud :/
På onsdagen åt vi frukostbuffe' och efter det gick vi till Tax Free - shoppen och handalde. Jag fick en väska (har många men jag jag tycker om väskor) av märket Friis & Company.
Kl. 13.00 åt vi lunchbuffe' (buffe' hela tiden). Som tur var var det inte samma mat som det var på middagen igår för jag tyckte inte om så jätte mycket, idag var det bl a tacos :)
Sen har det väl inte hänt så mycket mer.......


Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback