Konfirmation

Igår var jag på Konfirmation i Missionkyrkan. Jag var först där men Ellie kom strax efter mig.
Det var bara vi 2 där tillochbörja med för alla andra var och spelade innebandy men kom snart.
Man kände igen alla typ....
Vi fick i uppgift att på ett A3 - papper först skriva vårat namn i ena hörnet och sen i det andra skriva våran ålder, i det tredje hönet skulle vi rita vilket djur vi skulle vilja vara och i det fjärde hörnet rita vilken möbel vi skulle vilja vara.
Jag ritade en fågel och en säng.
Mitt på pappret skulle vi rita av oss själva och våran familj.
Sen när alla var klara skulle vi visa det för alla - alltså vi satt i en soffa och visade teckningen och berättade varför vi ville vara just den möbeln och det djuret och förklara vilka som man hade i sin familj.
Jag hade ingen anledning till varför jag ville vara en säng men en fågel vill jag vara för då kan man flyga.
En kille sa att han ville vara en snigel för då har man nära hem. Haha, ägd eller?
Vi lekte lekar också. Den klassiska tidningsleken och en annan variant på fruktsallad. Den som var i mitten skulle istället för att säga t ex "alla äpplen byter plats" säga "alla som har blå strumpor på sig byter plats".

Alltså det höll på lite sent, från ca 20.00 till typ 22.30 (och man fick vara kvar hur länge man ville efter det).

Det var kul iallafall! Hejdå......

Kommentarer
Postat av: Linn

ja, vad det det ni gjorde :)
Gud va länge! Jag skulel verkligen itne vilja slöja bort min fredags kväll på det haha! Men men. Kan vi vara någon gång snart?

Postat av: Linn

ja jag tror att det var en skoaffär den där Bianco :P

2007-09-02 @ 10:18:47
URL: http://lajn.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback